Alla inlägg den 11 november 2009

Av /A - 11 november 2009 19:25

Huuu, idag har jag varit (och är fortfarande) en riktig fryslort. Fast konstigt nog har jag frusit mest inomhus. En del av förklaringen ligger nog i att jag har haft svårt att somna på sistone, och jag fryser alltid när jag är trött.


Jag är inte den enda som är trött och hängig nu för tiden. Tycker alla omkring mig är det. Vet inte riktigt vad det beror på, men kanske är det vädret? Mulet och blött mest hela tiden, liksom. Det har inte riktigt varit den där vackra hösten vi brukar ha i våra trakter, tycker jag. Nej, det kan faktiskt få lov att bli vinter nu, tycker jag. Gnistrande snö och kyla, med vintersolen som lyser upp. Det vore nice.


Med åren har jag kommit att inse att jag faktiskt gillar alla årstider. Jag skulle inte vilja leva någonstans där man har samma väder året om. Visst kan det vara trevligt med några veckors sol och värme mitt i vintern, men jag skulle inte vilja vara utan vinter. Jag gillar vintersporter, som skidåkning och att åka skridskor, eller att åka pulka eller bygga snögubbe med barnen. Och det är ju inte jul om det inte är vinter och kallt och snöigt.


Jag längtar verkligen till jul. Och jag längtar till den 14 december, till sekunden efter att jag skickat in min B-uppsats. Efter det har jag i princip ledigt ända fram till 11 januari. Välbehövligt! Sen blir det litteraturstudier nästa termin, vilket faktiskt känns som ett välkommet brejk från retoriken, som just nu känns tung och seg. Fast det blir inte precis lugnt och avslappnat i vår, det är otroliga mängder litteratur vi ska läsa. 3-4 romaner per vecka, som det verkar, och ett antal noveller och lite annat smått och gott. Tur man gillar att läsa Glad


Jag skulle kunna göra en lång lista på allt jag borde och skulle kunna göra ikväll, men jag känner mig vansinnigt orkeslös just nu. Kanske beror det lite på att min mens är i antågande också, vilket i sin tur får mig att tänka på att jag faktiskt inte haft någon pms alls den här månaden. Ingenting. Nada. Det är ju lite lustigt, all den stund jag haft det varje månad de senaste åren, även om det är ganska lindrigt (åtminstone jämfört med de som verkligen plågas av det. För min del yttrar det sig mest bara i dåligt tålamod och kort stubin). Men den här gången - inte en tillstymmelse till något sådant. Däremot har jag haft ont i brösten de senaste dagarna, ungefär som när man är gravid. Fast det är jag inte.


Jaja, det är ju bara att tacka och ta emot vad gäller frånvaron av pms iaf. Och...hm...det slog mig just att det dessutom råder en total frånvaro av sug efter både choklad och kakor och allt vad det nu är jag kan bli sugen på just veckan innan mens. Inte ens det. Very weird. Men bra på sitt vis. Åtminstone blir vågen glad då Flört


Nej, det får bli en soft kväll tror jag. Inget tokpluggande. Spåna lite på uppsatsen kanske, sådär rent mentalt bara, och i övrigt ägna mig åt att titta på julfilmer och att sticka. Blir nog lagomt.

Ovido - Quiz & Flashcards