Alla inlägg den 12 november 2009

Av /A - 12 november 2009 23:11
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av /A - 12 november 2009 21:37

Det är underbart med barn. Det fick min klasskompis, också trebarnsmamma, erfara (återigen) här om dagen. Hon hade kommit in i yngsta sonens (5 år) rum, där han satt och lekte med fyra leksaksfigurer.

- Vad gör du?, frågade mamman.

- Leker med mina kompisar, svarade sonen.

- Jaha, vad heter de då?, frågade mamman.

- Tönt, Fjant, Snopp och Bånge, var grabbens svar...Flört


Nåväl. Så kan det vara att ha barn. En annan sak man får uppleva som förälder är ju alla dessa föräldramöten. Jag har ikväll varit på föräldramöte på lillebrors dagis, det första sedan vi flyttade hit i februari. Tyvärr fick jag istället offra dotterns teaterföreställning i Stockholm, men det är ju så det är...ibland blir man tvungen att välja mellan barnens olika "tillställningar", och jag kände att jag behövde prioritera mötet den här gången. Och sen var ju hennes pappa på teaterföreställningen, så det var ju inte så att ingen av oss kom.


Hur som helst, så hade de ett lite annat upplägg på det här föräldramötet jämfört med de jag varit på tidigare. Det var trevligt, avslappnat och även roligt. Bland annat fick vi teckna våra egna porträtt, som sedan sattes upp på en dörr, där barnen i morgon ska få försöka gissa vems mamma/pappa som är deras. Vi får väl se om lillebror känner igen mig då Tungan ute


Anyway, det jag egentligen skulle berätta var att det var första gången under de 15-16 år jag sprungit på allehanda föräldramöten som jag faktiskt inte kände mig som en fjortis som smugit in på pensionärsbaluns. Haleluja! Där fanns inte ens en storblommig kjol så långt ögat nådde Skrattande


Annars så har dagen innehållit den sedvanliga lämningen och hämtningen på dagis, följt av ett besök på biblioteket på vår institution. Hade tre noveller som stod på läslistan inför nästa vecka, och samtliga fanns enbart som läsexemplar på biblioteket. Kände mig måttligt inspirerad att deala med dem idag, eftersom min mens anlände med buller och bång sent igår kväll, men har man planerat, så har man planerat. Så jag släpade min lekamen dit, och betade av eländet.


Som belöning gick jag istället och fikade med världens bästa Morgana efteråt. Ett par timmars prat om allt möjligt, i sällskap av en stor, varm chilichoklad med lite grädde, var precis vad jag behövde. Sen blev det en snabb sväng på affären på hemvägen, där jag införskaffade en liten överraskning åt lillebror tills nu ikväll. Jag köpte mjölk, O'boy och saffransgifflar, som vi har myst med. Och dessutom kom det leksakskatalog från Barnens Hus idag, vilket alltid är en stor källa till glädje för barnen, åtminstone i det här hushållet.


Nu är det kväller, och jag njuter av att inte behöva gå ut mer ikväll. Faktum är, att när jag stod och väntade på bussen runt 18:15 för att åka på föräldramötet, så kändes det oerhört slående hur sällan jag är ute och åker på kvällstid. Tror det är bara andra gången i höst som jag åker buss efter kl 18 på kvällen. Och det spelar ingen roll om jag är barnledig eller ej - jag är aldrig ute på vift om kvällarna. Nej, då kurar jag hellre ihop mig hemmavid, och bara myser.


Nå, nu ska det stickas lite innan det är sängdags. I morgon har jag planerat tvätt och städ för hela slanten, vilket har visat sig vara riktigt klokt planerat, eftersom jag kanske får fikabesök av någon särskild i morgon em/kväll...Flört

Ovido - Quiz & Flashcards