Alla inlägg den 17 november 2009

Av /A - 17 november 2009 22:00

Ibland är det helt underbart med barn. Som när man är sjuk och eländig, och tar med sig sin 3½-åring in i ett varmt skumbad för att lindra muskelvärken, och han vill leka frisör och insisterar på att få tvätta Mamas hår. Så mysigt! I synnerhet när armarna känns som bly. Riktigt duktig var han också - vem vet, han kanske blir frisör på riktigt en vacker dag Glad


Nu är det soffläge som gäller, och andra säsongen av Lost. Kanske lite stickning, om jag orkar. För nog är jag rätt skruttig nu, det får jag allt erkänna.


Förresten...vad har hänt med besöksstatistiken?? Min har tredubblats de senaste dagarna, men jag har ingen aning om varför. Inte fasen är det på grund av de fantastiska inläggen jag skriver iaf Tungan ute Just nu har jag hjärnkapacitet som en död sill ungefär. Men roligt är det ju såklart! Jag får försöka komma med något mera matnyttigt och intressant att skriva i morgon dock, för ikväll blir det nog inte roligare än så här. Kanske ett inlägg om uppsatsen jag skriver? En retorisk analys på en artikel om genus, i syfte att belysa hur man kan hävda att kvinnan varit/är underlägsen mannen genom att använda genusbegreppet som retoriskt slagträ.


Men som sagt - nu är det soffläge som gäller. G'natt på er! Glad

Av /A - 17 november 2009 19:15

Äsch. Infektionen har krupit ner i lungorna under dagen, och jag mår bara sämre och sämre. Får jag nu hög feber på det här (den är måttlig nu), så blir jag tvungen att greja ett blodprov för att utesluta svininfluensan. Inte för min egen skull, utan för alla jag umgåtts med på sistone. Vilket är en hel del människor. Både privat, på universitetet och på dagis.


Jag tror dock att det bara är en vanlig hals-lunga-infektion, eftersom jag inte har jättehög feber. Vi håller tummarna för det iaf, eller hur? Glad

Av /A - 17 november 2009 13:03

Lite vila var välbehövligt, fast det känns fortfarande som om jag blivit överkörd av 13 ångvältar. Minst. Idag har man en hals som känns som om man käkat taggtråd, en röst som en seriekrock och ett utseende som ett gruvlok.


 
Gruvlok.


Men man får ju se det positivt. Det kan ju bara gå uppåt. Så i morgon satsar jag friskt på en hals fylld av hönsnät, en käck whiskeyröst och ett utseende som en Åkerman H12 Flört


 
Åkerman H12.


Av /A - 17 november 2009 10:00

Hujedamig, som jag låter. Igår lät jag lite käckt whiskeyhes, idag låter jag som en seriekrock. Och det känns som om jag käkat taggtråd hela natten, vilket jag är rätt säker på att jag inte gjort. Jag var vaken större delen av natten, så jag borde ha kommit ihåg det om jag hade serverat mig själv taggtråd. Tror jag.


Lillebror har också sovit oroligt, han vaknar hela tiden och behöver dricka. Hans hals känns nog också lite som om han ätit taggtråd, skulle jag tro. Men han är skapligt pigg ändå idag. Bitvis iaf. Han leker en stund, och kommer sedan och kryper upp i mitt knä och vilar lite. Eller ligger på soffan och tittar på barnprogram.


Nej, idag är det mysbrallor på och hemmadag, helt klart. Ska försöka arbeta lite med min uppsats iofs, i den mån jag har hjärnkapacitet till det. Kanske sova lite.


Sova lät bra. Tror jag börjar med det. Blundar en kvart eller så.

Ovido - Quiz & Flashcards