Alla inlägg den 18 november 2009

Av /A - 18 november 2009 20:31

I'm pulling the plug. Jag är trött och slut bortom allt förnuft, trots att jag strängt taget inte gjort så mycket mer än att vara vaken idag. Så kan det gå när man är sjuk. Det innebär hur som helst att jag ämnar uppsöka sängen tämligen omgående, och överger mina tankar på det där jag hade tänkt göra ikväll. Det får bli en annan dag. Jag orkar bara inte. Orkar inte ens sitta i soffan och sticka och titta på film. Då är det illa.


Så god natt på er...See ya'll tomorrow!

Av /A - 18 november 2009 17:03

Nu har jag fått hyllorna. Nästan. För istället för de två 60 cm breda hyllorna, där några enstaka pluppar för hyllplanen saknades, så har jag fått én hylla, 40 cm bred, utan bakstycke och utan några skruvar eller pluppar alls...


De skulle dessutom köpa bröd åt mig så att jag skulle slippa gå ut idag, men det kom inte heller.


Suck.

Av /A - 18 november 2009 15:07

När man är sjuk, så ska man göra saker som man mår bra av. Det är min fasta övertygelse att man blir snabbare pigg igen då. Så ikväll tänker jag påbörja ett nytt projekt som involverar kartong, kniv, tapetklister och lite annat smått och gott. Vad det ska bli? Tja, ni får väl se sen ikväll Flört

Av /A - 18 november 2009 14:02

Hurra, hurra! I eftermiddag kommer bokhyllorna till pysselrummet som jag har väntat på! Frågan är bara vart jag ska hitta ork att plocka i ordning där inne...Det finns nog en viss risk att det får vänta en dag eller två. Men jag önskar att jag orkade röja, städa och tvätta under eftermiddagen, för det ser ut som ett bombnedslag här. Sen kunde jag ha ägnat kvällen åt att skruva ihop hyllorna och plocka i ordning i pysselrummet. Men men...


För övrigt har jag fått svar på de flesta inbjudningarna nu. Fyra har tackat ja, vilket innebär...hm...11 säkra som kommer, om de tar med sig alla barn och så. Sen har jag en som antagligen kommer, vilket blir tre till (tror jag), och en som kanske kommer, om hon hinner. + ett till kanske. Två har inte svarat än, men jag har ju satt osa till 1 december, så det är ju inte så konstigt. Det ska hur som helst bli jättekul!


Annars är skallen fortfarande full i bomull, och näsan full i papper, så man är då verkligen ingen kalaspingla idag. Men vad gör väl det, när man har en 3½-åring som vill pyssla om sin mamma Skrattande Just nu har han hämtat lådan med hårprylar, och jag blir friserad enligt alla konstens regler. Riktigt mysigt Glad

Av /A - 18 november 2009 10:19

Jajustdet. Tänkte ju jag skulle skriva något riktigt meningsfullt och bra idag, när det nu tillkommit så många nya läsare till min blogg. Det har närapå fyrdubblats de senaste fem dagarna. Så det känns ju onekligen som en bra idé att skriva något riktigt intresseväckande nu.


Frågan är vad...Vore det inte för all bomull i skallen, så skulle det eka tomt där uppe just nu. Istället är det mest bara fluff. Att skriva om att jag är sjuk känns ju måttligt intressant. Finns liksom inte så mycket att säga om det. Värk i kroppen, lättare feber och hals- och lunginfektion som under natten kompletterades med bihåleinflammation. På ena sidan, vilket får mig att känna mig en smula sned. Och mer spännande än så blir det liksom inte att skriva om den saken.


Vädret är ju också föga upphetsande. Grått. Punkt. Inte mycket att ropa hurra för, det heller. Så vad skriver man om då, när man har hjärnkapacitet som en död sill och ska försöka skriva något intressant? Well, om ingenting alls. Tydligen.


Nåväl, jag kanske kommer igång lite senare idag. Jag har ju faktiskt inte ens orkat koka kaffe än. Förmodligen har jag rent av fått blod i koffeinomloppet (det skulle också kunna förklara varför jag mår så kasst idag). Diska måste jag också göra. Snart är de enda rena köksattiraljerna två pajformer och ett rivjärn. Det är svårt att dricka kaffe ur sådana. Så diska måste jag också göra. Jag kanske kommer på något bra medan jag gör det. Kanske kan skriva ett jätteintressant inlägg om tillverkning av diskmedel sen *fundera*.


Men först måste jag koka kaffe. Vi hörs sen.

Ovido - Quiz & Flashcards