Alla inlägg den 13 november 2009

Av /A - 13 november 2009 14:07

Min fredag började som sig bör fredag den 13. Vi försov oss galet mycket, tog oss aldrig iväg till dagis, och inte kan jag ringa dem heller. Jaja. Jag har ett nytt ryggskott under uppsegling, som hittills har gett sig till känna som "vanlig" ryggvärk, men idag tydligt demonstrerar vart det hela bär. Den trasiga hälsenan har också passat på att bli sämre än nånsin, och jag börjar bli mäkta trött på att aldrig kunna åka iväg och träna. Jag betalar dyrt för ett träningskort jag inte kan använda, med andra ord.


Jag beslöt således att ta en sväng förbi vårdcentralen idag, och boka tid hos min läkare där. Jag ska be att få ett intyg så att jag kommer ifrån hela träningskortskostnaden (det är bundet på ett år), och även höra vad hon anser om den förbaskade hälsenan som har plågat mig i över 4 år nu. Inte för att jag tror den kan behandlas egentligen, men man vet ju aldrig.


Jag passade även på att boka tid för vaccin åt lillebror, så på måndag ska vi åka och göra det. Pratade lite med gossen om det idag, och att ta någon spruta ville han då verkligen inte, men jag har ju några dagar på mig att prata med honom om det.


Annars så är det tvättstugerally idag, vilket min rygg inte alls är glad åt. Måste städa sen också, för det ser inte ut här. Storebror kommer idag, så det blir en helg med grabbarna. Det blir även ett fikabesök förmodligen, så en dusch vore väl kanske på sin plats också innan dess. Allt som allt lär det nog inte bli mycket pluggat idag, men det är ju som det är med den saken. Det är en dag i morgon också.


Nej...dags att ränna ut i tvättstugan igen. Ska bli SÅ skönt när jag är klar med den biten iaf.

Ovido - Quiz & Flashcards