Alla inlägg den 25 november 2009

Av /A - 25 november 2009 21:28

Ikväll är det spa- och filmkväll hemma hos mig. Med tanke på hur eländigt man mått på sistone, av både det ena och det andra skälet, så kom jag idag fram till att man ju inte nödvändigtvis behöver se ut som man mår. Eländigt, alltså.


Med andra ord: Dags för lite spa. Men först åkte jag in till stan för att kosta på mig en ny mascara och en ny ansiktstvätt. Vilket kostade skjortan bara det, och ändå var det inte det enda jag kostade på mig. Jag har kommit att inse att om skillnaden mellan pojkar och män är priset på deras leksaker, så är skillnaden mellan flickor och kvinnor priset på deras hudvårds- och make up-produkter. Åtminstone är det så i mitt fall. Man kan väl säga att jag i det avseendet anammar principen "buy quality, cry once".


Som sagt, det blev lite mer än min svindyra Dior-mascara och min relativt dyra Biotherm-tvätt. Jag slog på riktigt stort och köpte även en brun-utan-sol från Biotherm, och försäkrade mig således om att jag får äta nudlar ända fram till påsk ungefär (å andra sidan lär jag ju bli smal på kuppen då - alltid något Tungan ute). Jag har haft funderingar på att köpa en brun-utan-sol också, även om de är hutlöst dyra, eftersom jag alltid blir blek och glåmig vintertid (vi pratar blåvit, som ett spöke ungefär), och efter den här regniga och sjukliga hösten, så är jag ju definitivt glåmig.


Det som avgjorde saken idag var att man fick ett presentkit från Biotherm på köpet om man köpte två valfria produkter. Duschcréme, scrubcréme, lotion, en doft (också Biotherm, givetvis), en super-heavy-duty-ansiktscréme och en förpackning ansiktsmask. Allting i behändig resestorlek som sådant alltid är, men eftersom jag av erfarenhet vet att Biotherms produkter är dryga, så tyckte jag ändå det var värt det.


Men jag slutade inte där. Jag köpte även två vanliga, billiga ansiktsmasker och hårfärg. Och till sist slängde expediten ner inget mindre än fem olika parfymprover, vilket passade bra, eftersom jag har börjat fundera på att prova en ny doft (favoriterna annars har varit Calvin Kleins One, Sarah Jessica Parkers Covet och Dolce Gabbanas Light Blue).


Hur som helst, ikväll lyxar jag lite. Sitter med håret fullt i färg just nu, och har precis tittat på senaste Harry Potter-filmen. Så fort färgen sköljts ur, blir det lite ansiktsbehandling, ackompanjerat av Natt på museet 2. Sämre kan man ju faktiskt ha det. Och som jag sa i början - man måste ju inte nödvändigtvis se ut som man mår. Man mår rentav bättre av att känna sig lite fräsch, tycker jag.


Lyx! Fåfängan länge leve! Flört

Ovido - Quiz & Flashcards