Alla inlägg den 6 november 2009

Av /A - 6 november 2009 20:06

Barnen är äntligen hemma igen - SÅ skönt! De kom i eftermiddags, och vi har ägnat några timmar åt att prata, leka kurragömma, rita och göra i ordning inbjudningar till den traditionella julpysseldagen i början på december.

Jag hade först tänkt skicka inbjudningar via Facebook, men det kändes inte riktigt bra, så istället blir det gamla, hederliga inbjudningar per brev. Om inte annat så kanske det kan vara trevligt för mottagarna att få något annat än reklam och räkningar i posten. Åtminstone är det det jag brukar få mest av.


Nu närmast ska barnen äta klart sina kvällsmackor, innan vi kryper in i sängen och läser Nils Karlsson Pyssling. Därefter blir det tv och stickning för mig. Ska sticka klart tummen på första Kurzeme-vanten, kasta på till nästa vante, och kanske även sticka lite kläder till lillebrors favoritnalle. De ska nämligen ha nallefest på dagis nästa vecka, och nallen ska ju såklart inte behöva frysa när han ska följa med till dagis. Kanske slår jag även in en julklapp eller två också ikväll, medan jag tittar på andra avsnittet av Flash Forward.


Hoppas ni har en riktigt mysig fredagskväll - för det har vi! Skrattande

Ovido - Quiz & Flashcards