Alla inlägg den 8 april 2009

Av /A - 8 april 2009 16:50

Fasiken, vad tiden går fort! Påsk redan juh! Och jag har inte ens strukit påskgardinerna, än mindre hängt upp dem. De ligger i en hög på strykbrädan tillsammans med en bunt skjortor och småflicksklänningar jag inte heller tagit mig för med att stryka.


Inte heller har jag städat ordentligt, fått upp tavlorna, hittat stearinljus (undrar om jag har några påskgula ljus förresten?) eller gjort någon som helst planering för påsken. Nada. Hm. Är väl på tiden då, kanske? ;)


Nåväl, påsk lär det bli i vilket fall, vare sig jag planerar inför det eller ej. Barnen får påskägg av sin storasyster, så det slipper jag iaf tänka på. Själv tänker jag inte köpa en endaste godisbit inför påsk. Det kommer bli en del hembakat, så kalorier kommer det finnas så det räcker ändå.


Har haft en relativt lugn dag idag. Emma sov ju över här, och vi hade sovmorgon innan vi tog dagens första promenad. Blev bara en halvtimme, för det sög nåt förskräckligt i kaffetarmen *s*. Tog däremot en längre promenad senare, följt av ett alldeles guddomligt bad efteråt. Känner mig som en ny människa nu. Ja, frånsett att jag är en aning stel i axlarna, och skulle behöva en lättare massage...Men annars mår jag mycket bra, inte minst på grund av att jag kommit igång med träningen igen. Funderar faktiskt på att vara med på Vårruset 1. juni, som lite "uppvärmning" inför Lidingö Tjejlopp i höst. Vi får se hur det blir.


Nej, nu ska jag beta av en av de uppgifter som släpat efter för mig, och som är så vansinnigt tråkiga att klockorna stannar. Men nu har det legat över mig hur länge som helst, så nu vill jag bli av med dem.

Av /A - 8 april 2009 00:35

Dagen avslutades med en långpromenad. Stack hemifrån vid 16:30-tiden, och begav mig söderut, korsandes hela stan. Destination: nya Ikea, där jag ämnade införskaffa ett par saker på kompis' begäran. Det hela tog nästan 2 timmar. Sen vinglade jag runt på Ikea en liten stund, innan jag begav mig på en halvtimmes promenad hem till M&J. Där hjälpte jag till att handla (sprang på affären två gånger, till och med), att lägga golv och att baka kladdkaka. De sistnämnda smakade jag dock inte på, utan de var till i morgon, då M har sista dagen på sitt nuvarande jobb.


Sedan fick jag mat serverat, trevligt umgänge, och en Emma-hund med mig hem på köpet så att säga. Ska vara hundvakt i morgon, och för att de skulle slippa åka en halvtimme tidigare och korsa hela stan i morgon bitti, så fick vovven följa med mig hem redan ikväll. Hon ligger nu och sover så sött på golvet bredvid mig, slagen efter att ha varit ute och joggat med sin matte ikväll. M, hennes kompis som också följde med på joggingturen ikväll, och jag ska nämligen allihop springa Lidingö Tjejlopp i höst, som en del av tjejklassikern. Det roliga är att även en annan kompis till mig hakade på idag, så nu är vi 4 tjejer som kommer springa tillsammans i höst :-)


Jag hade tänkt beställa en klänning jag gillade som belöning för den myckna träningsmängden idag, men tji fick jag - den fanns bara i udda storlekar :-( Men eftersom det nu var 25-30% rabatt på stället ifråga, så passade jag istället på att inhandla en mp3-spelare samt hörsnäckor med bågar för att ha när jag tränar. Saknar att kunna lyssna på musik då, framförallt låtar med lite högre bpm. Sen måste jag nog investera i ett par vettiga springdojjor också, för de jag har är av alldeles för dålig kvalitet och är dessutom helt utnötta. But on the bright side: Jag kan vänta med att köpa ryggsäck och vandringskängor, för Abisko-resan är uppskjuten tills nästa sommar. Vi har ikväll beslutat att enbart åka upp till Nord-Norge en vecka, och idka trevligt umgänge och sightseeing på min ö :-)


Nu är jag galet trött, och måste verkligen, verkligen försöka få lite sömn. Eller tja...försöka behöver jag nog inte göra, jag lär slockna som en klubbad säl *s*.


Det börjar blomma i Carolina-backen :-)


Folk sitter vid västra åkanten och solar.


Gissa om den här synen gav mig The Stand-flashbacks!


Nya, gigantiska Ikea-kolossen i Uppsala.


Livets Ord. Världens fulaste byggnad. Bara det kan ju få en att tala i tungor, vare sig man vill eller ej.


Tröttisvovve.

Ovido - Quiz & Flashcards