Direktlänk till inlägg 9 juni 2010

Shopping

Av /A - 9 juni 2010 20:52

Det blev lite shopping idag. Dock inte skor. Jag beslöt mig istället för att få tummen ur och åka till OnOff och byta ut min tomma kolsyrepatron, och samtidigt investera i en plattång, vilket jag tänkt ett tag att jag skulle köpa. Inte för att jag behöver platta till håret, utan tvärt om - för att göra lockar. För det kan man också göra, om man bara lär sig tekniken.


Hur som helst, jag hade spanat in OBH Nordicas röda plattång, som jag tycker är jättesnygg. 359 spänn på nätet + porto, så jag tänkte att den inte kunde vara så mycket dyrare i affären. Trodde jag, ja. I deras affär kostade den minsann 549 kronor! "Över mitt lik" tänkte jag, köpte min kolsyrepatron och knatade så in på Jula tvärs över gatan. Där hittade jag en plattång för 99 kronor. Det fick duga idag. Sen var jag även in på Plantagen och köpte en säck jord till mina stackars halvdöda blommor, så jag ska ta mig för med att byta jord på dem ikväll eller imorgon.


Sen åkte jag hem en sväng för att lämna av grejerna. Och insåg att min mens hade dragit igång igen efter att ha slutat abrupt efter 5 dagar i söndags. Yeay...not. Tur jag hade skydd på mig för att vara på den säkra sidan, eftersom jag hade vita byxor på mig.

Anyway, jag kastade i mig lite yoghurt och müsli, och drog sedan tillbaka in till stan. Lullade runt lite, köpte steps för att ha till mina högklackade, handlade lite och styrde sedan kosan mot närmaste sushiställe. Det är sushiläge just nu, och eftersom jag dras med en enveten förkylning och bonusmens, så hade jag ingen som helst lust att ställa mig och laga mat när jag kom hem. Det är en sån där dag då man mest bara vill ligga i soffan med en filt och titta på film. Och äta sushi. Vilket är vad jag ägnat kvällen åt hittills.


Lustigt nog blev jag plötsligt sugen på en drink. En Cosmopolitan eller en Margarita. Tyvärr hade jag bara en liten skvätt Cointreau, en skvätt billig rom och en flaska vitvinsvinäger hemma, så det får vara för den här gången. Förmodligen lika bra, jag skulle väl bara toksomna om jag drack alkohol nu.

Nej, istället blir det nog en tidig kväll och förhoppningsvis sovmorgon imorgon. Ska inte vara på UU förrän 11:30, så jag behöver inte direkt kliva upp tidigt.


Ja. Mera spännande än så blir det inte idag. Snart sängdags, tror jag bestämt. Blommorna får vänta tills imorgon.

 
 
Morgana

Morgana

9 juni 2010 22:41

Mmmm sushi... *slurp*

Nä, jag lär gå och lägga mig.
Nattinatt vännen!

Kram

http://queenofnight.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av /A - 1 januari 2012 10:48

Kära blogg, jag vet att jag har försummat dig under lång, lång tid. Men jag har liksom inte haft varken ork eller lust att skriva på länge.   2011 var ett tungt år. Gick tillbaka igår och skummade igenom gamla inlägg, och såg hur året utvecklade ...

Av /A - 2 augusti 2011 21:32

Jag har både svårt att hinna med saker och ting numera, och svårt att orka med. Och nu, när jag dessutom har två bloggar, så är det verkligen svårt att hinna med. Jag skriver nu även på http://rhetorica-galactica.bloggplatsen.se/ , som är en "publik"...

Av /A - 22 juli 2011 04:12

Jag har ju sovit hela dagen, så nu inatt har det inte blivit mycket sömn. Istället har jag repat upp mohairtröjan jag stickade i vintras, som blev på tok för stor, och börjat sticka den i en storlek mindre, i sällskap av fjärde säsongen av Sex and th...

Av /A - 21 juli 2011 19:14

Så. Idag blev jag opererad. Sov inte särskilt mycket inatt, var så rädd att försova mig, så jag har vilat mycket idag. Fick vänta ända till kl 11 innan det blev min tur, så jag sov större delen av förmiddagen efter att jag hade fått en säng. Sen sov ...

Av /A - 20 juli 2011 20:09

Imorgon är det dags. Då ska jag in på Ackis tidigt på morgonen för en mindre operation, där de ska gå in i livmodern och ta prover inuti livmodern samt livmoderhalsen för att utesluta cancer. Det känns rätt så lugnt fortfarande och just nu är det job...

Ovido - Quiz & Flashcards