Direktlänk till inlägg 14 mars 2010

Glad! :-)

Av /A - 14 mars 2010 12:52

Åh, vad jag känner mig GLAD idag! Bara sådär ändå. Känslan är underbar, och SÅ välkommen! Jag har inte känt såhär sen...hm...förra våren, tror jag. Sådär riktigt, riktigt glad bara. Kanske är jag lite kär också. Eller jo, visst är jag det. Sen att det inte kan bli något av det hela gör liksom ingenting. Jag är glad ändå. Måste vara vårkänslor   


Allting känns lätt idag. Jag röjer glatt i röran här hemma och njuter av att kunna ha lilla fönstret i vardagsrummet öppet. Frisk luft och solsken. Varmt och skönt är det också, för solen värmer ordentligt genom vårt stora fönster. Snart är det VÅR!   Än så länge har jag inte kommit dithän att jag önskar all snö åt fanders, jag gläds bara åt at solen värmer och snön smälter, och att vintern sakta men säkert börjar släppa taget.


Men det är inte bara vårens ankomst och att vara lite nykär som spelar in. Nu börjar det äntligen sjunka in att jag närmar mig slutet av utbildningen. Slutet av min grundutbildning, får jag väl tillägga iofs, eftersom jag har planer på att fortsätta sen. Men ändå. Nu börjar det sjunka in att nästa vår kommer jag ha en universitetsutbildning. Jag kommer inte längre hålla på med en universitetsutbildning, jag kommer vara KLAR. Det känns otroligt häftigt. Det är något jag drömt om sen jag var 12, och något jag en gång för alla tog ett beslut om att göra för lite drygt 5 år sedan. Om 15 månader kommer jag stå där och ha uppfyllt en livslång dröm, ha uppfyllt ett lånsiktigt mål. Det är jävligt mycket WOW över det.


Innebörden av det hela är dessutom mer än bara att ha uppfyllt en dröm, ett mål. Lyckas jag få ett jobb efter utbildningen, så kommer jag plötsligt tjäna rätt hyggligt med pengar. Jag är såpass gammal, erfaren och högutbildad att de aktuella jobben är sådana som betalar bra. Och även om jag har mycket skulder, så kommer jag kunna ta kontroll över dem på ett helt annat sätt. För inte bara kommer i princip alla statliga skulder vara strukna vid det laget, utan jag kom här om dagen på att jag kan göra avbetalningsplaner på allt annat. Krono kommer inte styra mitt liv sen! Jag kommer inte behöva leva på existensminimum i någon större omfattning, om alls. Förvisso kommer jag fortfarande ha noll kreditvärdighet, tills alla skulder är betalda, men jag kommer åtminstone ha kontrollen själv, för första gången på 10 år! Bara en sån sak. Den känslan är rätt hisnande, den med. För det är ju mitt andra långsiktiga mål, det här att få kontroll över ekonomin och bli av med skulderna. Då kan jag börja jobba mot det målet. Wow. Ekonomisk frihet. Det är inte längre något som ligger eoner framåt i tiden.


Jag är glad. Riktigt, riktigt glad. Solen skiner, och jag känner mig lätt om hjärtat. Livet är gött!   


Nu ska jag diska. Och jag kommer le under hela tiden jag gör det.

 
 
Happy

Happy

14 mars 2010 16:11

Hurra vad du är bra! Har sagt det förr o säger det igen - du är helt otrolig som studerar samtidigt som du har ett gäng småbarn. Det är dig verkligen väl unt att börja tjäna bra med pengar!!! Vad kommer din specialitet vara när du är klar?

Kul också med pirr i magen! Här är det pirr i näsan för jag har sniffat kryddor under städningen i kryddhyllan *fniss*.

Kram!

http://happyontheway.blogspot.com

 
Ingen bild

/A

14 mars 2010 16:24

@Happy: Åh, vad du är go! Tack! Jag har inte bestämt mig helt hundra för inriktning än, men det lutar åt retorik. Nån sorts allmänt svart bälte i verbal judo. Typ ;-)

Jaaaa *fniss*. Känns riktigt trevligt faktiskt :-) Och pirr i näsan kanske inte är så dumt heller - åtminstone så länge det orsakas av kryddor och inte virus och baciller ;-) Kram!

 
Morgana

Morgana

14 mars 2010 16:43

Heja heja heja dig!

Kryddpirr-i-näsan lät najs.
Kanske funkar mot elaka magbaciller som bubblar och fräser också?! ;-)

Vårpirr har mig helt gått förbi för tillfället, men det tror jag mer hör till klimakteriespray än något annat... för det finns ju faktiskt nån. Inte heller där kommer det att bli något. Mer än lite hångel kanske...
Kramelikram!

http://queenofnight.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

/A

14 mars 2010 16:51

@Morgana: Ptja, de säger ju att vitpepparkorn ska vara bra - man kanske kan snorta dem också? ;P Fast det kan ju bli lite knepigt om man råkar dra upp dem i bihålorna, och man sen får gå runt som nån sorts levande skallra ;-)

Vad spännande! Även om det nu inte kan bli något, så är det ju rätt trevligt att det finns någon man kan tänka lite på sådär, när allt kommer omkring. Och hångel är ju inte fel, det heller. Fast för min del blir ju även det knepigt när det är så fruktansvärt långt emellan...Jag kanske skulle övertyga honom om att komma ner och hälsa på framöver? ;-) Inte så mycket för att få hångla, utan bara för att få kramas och sova tillsammans. Det vore mysigt :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av /A - 1 januari 2012 10:48

Kära blogg, jag vet att jag har försummat dig under lång, lång tid. Men jag har liksom inte haft varken ork eller lust att skriva på länge.   2011 var ett tungt år. Gick tillbaka igår och skummade igenom gamla inlägg, och såg hur året utvecklade ...

Av /A - 2 augusti 2011 21:32

Jag har både svårt att hinna med saker och ting numera, och svårt att orka med. Och nu, när jag dessutom har två bloggar, så är det verkligen svårt att hinna med. Jag skriver nu även på http://rhetorica-galactica.bloggplatsen.se/ , som är en "publik"...

Av /A - 22 juli 2011 04:12

Jag har ju sovit hela dagen, så nu inatt har det inte blivit mycket sömn. Istället har jag repat upp mohairtröjan jag stickade i vintras, som blev på tok för stor, och börjat sticka den i en storlek mindre, i sällskap av fjärde säsongen av Sex and th...

Av /A - 21 juli 2011 19:14

Så. Idag blev jag opererad. Sov inte särskilt mycket inatt, var så rädd att försova mig, så jag har vilat mycket idag. Fick vänta ända till kl 11 innan det blev min tur, så jag sov större delen av förmiddagen efter att jag hade fått en säng. Sen sov ...

Av /A - 20 juli 2011 20:09

Imorgon är det dags. Då ska jag in på Ackis tidigt på morgonen för en mindre operation, där de ska gå in i livmodern och ta prover inuti livmodern samt livmoderhalsen för att utesluta cancer. Det känns rätt så lugnt fortfarande och just nu är det job...

Ovido - Quiz & Flashcards