Alla inlägg den 4 mars 2010

Av /A - 4 mars 2010 23:06

För att vara krasslig, så har jag varit förvånansvärt effektiv idag, om jag får säga det själv. Vart jag hittade orken vetifan, för jag kan inte påstå att jag kände av den vid något tillfälle alls. Ändå tycks den ha funnits där.


Vi inledde dagen med en promenad till affären, och hujedamig vad kallt det blåste idag! Trodde banne mig hela mitt ansikte skulle trilla av   Sen var det hem och diska, och sedan göra ett jättelass våfflor (världens nyttigaste lunch *harkel*). Sen färgade jag håret (och halva ansiktet, så nu är jag till 50% blåneger *fniss*), badade båda barnen, bakade frallor, gjorde en jätteladdning mexikansk gryta (typ), pluggade både till litteraturseminariet imorgon (som jag inte kommer närvara på förvisso, eftersom det krockar med norskakursen, men allt ska ju pluggas ändå, och jag ska skriva en restuppgift på det) och till norskaseminariet, nattade barn, gjorde klart väskan jag virkat och det mesta på portmonnän jag gjorde av restgarnet och en miljon småsaker undervägs också. Som sagt, förvånansvärt produktivt, med tanke på hur jag har mått.


Våfflor, som i det här hushållet i första hand serveras på norskt vis (allt annat är helgerån   ) med smör och brunost.


Mexikansk gryta och nybakade frallor.


 

Gjorde även en fransk fläta på dottern, vilket inte är det enklaste eftersom hennes hår är otroligt glatt (precis som mitt) och det inte är helt jämnlångt överallt. Men det blev hyfsat iaf.


Väskan är klar! Och nu lyckades jag även ta ett kort som gör färgen rättvisa.


Enda avsteget från originalmönstret är att jag fodrade den invändigt, för att slippa att småsaker ska trilla ut genom hålen i mönstret.


Sen blev det en portmonnä av restgarnet, som också ska fodras, och sen ska jag köpa ett blixtlås till den.


Ja, så såg min torsdag ut, och imorgon är det fredag - äntligen. Har bara norskaseminarium på förmiddagen, men det blir ännu en dag med idiotbussresor över hela stan både på morgonen och efter att jag är klar, för att lämna barnen till M. Låt oss hoppas att lillebror håller sig vaken hela vägen hem bara...

Av /A - 4 mars 2010 12:25

...så domnar tummen bort när man virkar mycket. Åtminstone gör min det. Men nu är väskan klar, det enda som återstår är att sy fodret och att trä i sidenbandet. Bild kommer senare.


Nu ska jag göra våfflor   

Ovido - Quiz & Flashcards