Direktlänk till inlägg 10 september 2009

Världens vackraste.

Av /A - 10 september 2009 21:32

Jag har världens underbaraste vän. Jag svär att hon har världens vackraste själ.


Idag blev det fika på stan med världens bästa Morgana, och världens bästa Michis. Den sistnämnda bjöd på fika, vilket var sååå gulligt. Men Morgana...oj, säger jag bara. Jag har inte ens ord.


Fattig som en kyrkråtta har jag varit den här månaden, och Morgana är inte heller gjord av pengar. Så vad gör hon? Jo, jag fick en hel kasse full med äpplen, plommon, grönsaker, hemgjord vinbärsgelé, hembakad äppelkaka, svamp och hon hade dessutom plockat en jättestor, underbar bukett blommor åt mig. Alltså, det är inte ofta jag är känslosam, men jag har nog aldrig varit så rörd i hela mitt liv. En sådan omtanke! Och så extra roligt att det var från hennes egen trädgård, och sånt hon gjort själv. Det är de absolut finaste gåvorna, tycker jag.


Morgana - du är det vackraste jag vet. När mina barn blir vuxna, så önskar jag att de blir som dig.


 

Världens finaste gåva.


 

Dagens middag. Proteiner och grönsaker. Gott!


 

Jag är baksugen. Och idag är det de här jag skulle vilja göra :-)


 

Lite stickat har det också blivit ikväll. Äldsta sonens julklappströja in production.


Jag borde verkligen plugga, men istället har jag bara mått gott och varit allmänt glad. Inte ens de förbaskade Primolut-pillren kunde förstöra det, och nu ikväll kan jag bara konstatera att kombinationen redig-måltid-med-mycket-proteiner, inga mer hormonpiller och min fina gåva har gjort att både kropp och själ mår sååå mycket bättre än vad de gjort de senaste dagarna.


Dagens visdomsord: Alla borde ha en Morgana.


God natt på er! :-)

 
 
Morgana

Morgana

11 september 2009 08:44

Nämen underbaraste söta du!!!
Nu blir jag ju alldeles tårögd för att du blev så glad och för dina fina ord.
I höstskördstider är det så roligt att få dela med sig av naturens gåvor... speciellt vid en tidpunkt när de kanske behövs lite extra. :-)
Se till att bygga ditt hus sedan, där du kan få odla din trädgård, även du... så kommer jag och dricker thé på din veranda under en filt enkylig höstkväll...
Och vet du - det borde vara lag på (eller åtminstone finnas på recept) att alla borde ha en A också!!! :-)

http://queenofnight.bloggagratis.se

 
Ingen bild

/A

11 september 2009 09:29

@Morgana: Ja, sådana gåvor är de allra finaste tycker jag. Vem som helst kan gå in på en blomsteraffär och köpa en blomkvast, eller på Ica och köpa något. Men den som med omtanke delar med sig av det de har, som lägger ner möda på att göra en vacker bukett och samla av sin skörd för att dela med sig, den människan är verkligen något särskilt.

Jaaaa, gissa om vi ska! Jag kommer hela tiden på nya idéer kring vad mitt hus ska innehålla, och snart nog ska jag börja skissa på hur det ska se ut. Och en vacker dag kommer det stå där, och vi ska hinka thé i hammocken och titta på när stjärnorna tänds.

Hm...en A på recept...*fniss*. Det vore nåt, det ;P

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av /A - 1 januari 2012 10:48

Kära blogg, jag vet att jag har försummat dig under lång, lång tid. Men jag har liksom inte haft varken ork eller lust att skriva på länge.   2011 var ett tungt år. Gick tillbaka igår och skummade igenom gamla inlägg, och såg hur året utvecklade ...

Av /A - 2 augusti 2011 21:32

Jag har både svårt att hinna med saker och ting numera, och svårt att orka med. Och nu, när jag dessutom har två bloggar, så är det verkligen svårt att hinna med. Jag skriver nu även på http://rhetorica-galactica.bloggplatsen.se/ , som är en "publik"...

Av /A - 22 juli 2011 04:12

Jag har ju sovit hela dagen, så nu inatt har det inte blivit mycket sömn. Istället har jag repat upp mohairtröjan jag stickade i vintras, som blev på tok för stor, och börjat sticka den i en storlek mindre, i sällskap av fjärde säsongen av Sex and th...

Av /A - 21 juli 2011 19:14

Så. Idag blev jag opererad. Sov inte särskilt mycket inatt, var så rädd att försova mig, så jag har vilat mycket idag. Fick vänta ända till kl 11 innan det blev min tur, så jag sov större delen av förmiddagen efter att jag hade fått en säng. Sen sov ...

Av /A - 20 juli 2011 20:09

Imorgon är det dags. Då ska jag in på Ackis tidigt på morgonen för en mindre operation, där de ska gå in i livmodern och ta prover inuti livmodern samt livmoderhalsen för att utesluta cancer. Det känns rätt så lugnt fortfarande och just nu är det job...

Ovido - Quiz & Flashcards