Direktlänk till inlägg 21 november 2009

Lördagsmys.

Av /A - 21 november 2009 21:11

Med hjälp av alvedon och nässpray lyckades jag faktiskt städa delar av lägenheten, vilket var välbehövligt. Det luktar rent och fräscht av grönsåpa, vi har ätit risgrynsgröt och lördagsgodis, och tittat på Disneydags och därefter Tillbaka till Framtiden på dvd.


Nu sover lillebror sen 1½ timme tillbaka, och det är bara dottern och jag som är vakna. Barnen har också haft en bra dag, de har lekt och busat, och kom under eftermiddagen springande till mig för att berätta vilken underbar dag de hade. Sånt gillar mammor att höra Glad Ja, pappor också skulle jag tro, men nu har vi ju ingen sådan här. Och sen ikväll, när vi hade krupit upp i soffan, så sa båda barnen att jag är världens bästa mamma. Mys! Vet inte riktigt vad jag har gjort rätt idag, men nåt måste det vara, med tanke på alla positiva omdömen Flört


Dottern börjar förresten bli riktigt duktig på att läsa. Men så läser hon på allt just nu. Shampoo-flaskor, tv'n, serietidningar, matförpackningar - rubbet. Jätteroligt!



Middagsdags. Nybadade barn, redan iförda pyjamaser.



Lördagsgodis. Vi hade till och med köpt chips och dip idag, vilket vi gör oerhört sällan. Typ 2 gånger per år bara.


 
Dottern har norpat åt sig storebrors gamla pyjamas, som är några storlekar för stor, men sådär härligt urtvättad skön som flanellpyjamaser blir.


 
Dottern spexar.


Allt som allt har det varit en bra dag, även om jag är galet slut nu. Det vore ju synd att säga att jag är frisk, även om jag är feberfri. Men det har som sagt varit en bra dag ändå. Måste bara komma ihåg att ställa mobilen på ljudlöst inatt, så jag får avsluta dagen lika bra också. Såg nyss på Facebook att B blivit dumpad av ukrainskan ikväll, och jag vet ju hur han är...risken är överhängande att han ringer mig sjutusen gånger redan inatt. Jaja.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av /A - 1 januari 2012 10:48

Kära blogg, jag vet att jag har försummat dig under lång, lång tid. Men jag har liksom inte haft varken ork eller lust att skriva på länge.   2011 var ett tungt år. Gick tillbaka igår och skummade igenom gamla inlägg, och såg hur året utvecklade ...

Av /A - 2 augusti 2011 21:32

Jag har både svårt att hinna med saker och ting numera, och svårt att orka med. Och nu, när jag dessutom har två bloggar, så är det verkligen svårt att hinna med. Jag skriver nu även på http://rhetorica-galactica.bloggplatsen.se/ , som är en "publik"...

Av /A - 22 juli 2011 04:12

Jag har ju sovit hela dagen, så nu inatt har det inte blivit mycket sömn. Istället har jag repat upp mohairtröjan jag stickade i vintras, som blev på tok för stor, och börjat sticka den i en storlek mindre, i sällskap av fjärde säsongen av Sex and th...

Av /A - 21 juli 2011 19:14

Så. Idag blev jag opererad. Sov inte särskilt mycket inatt, var så rädd att försova mig, så jag har vilat mycket idag. Fick vänta ända till kl 11 innan det blev min tur, så jag sov större delen av förmiddagen efter att jag hade fått en säng. Sen sov ...

Av /A - 20 juli 2011 20:09

Imorgon är det dags. Då ska jag in på Ackis tidigt på morgonen för en mindre operation, där de ska gå in i livmodern och ta prover inuti livmodern samt livmoderhalsen för att utesluta cancer. Det känns rätt så lugnt fortfarande och just nu är det job...

Ovido - Quiz & Flashcards