Direktlänk till inlägg 21 november 2009

Underbart!

Av /A - 21 november 2009 11:22

Solen skiner! Och jag är feberfri! Äntligen!


Visste inte att jag hade saknat solen så mycket. Nog för att jag vet att jag blir trött och seg när det regnar, men att det påverkade mig SÅ mycket var jag faktiskt inte medveten om. För första gången på flera veckor lockar det faktiskt att röra sig utomhus.


Jag känner mig över huvud taget som en ny och bättre människa idag. Förvisso en fortfarande väldigt förkyld människa med rossliga lungor som är i akut behov av en dusch, men ändå. Känner mig i alla fall som en ny människa idag.


Dock ser det fina vädret inte ut att hålla i sig mer än idag i stort sett, så man får väl passa på att njuta medan man kan. Förhoppningsvis dröjer det inte alltför länge innan hösten är över, och vi börjar övergå till vinter istället.


Plötsligt börjar jag förstå de som drabbas av höstdepressioner. Inte för att jag egentligen har haft det själv (åtminstone tror jag inte det, det vore väldigt olikt mig), men det har definitivt varit en tung höst. En tung sommar var det också, när jag låg däckad i ryggskott och ischias.


Det är väl inte så konstigt att psyket påverkas när man har haft det rätt tungt ett halvår i sträck. Ett tag var jag så slut att det kändes som jag lika gärna kunde göra ände på mig själv. Inte för att jag hade någon önskan om att dö, absolut inte, utan allting kändes bara fullständigt meningslöst. Det var den perioden jag tog de där förbaskade pillren för att skjuta upp min mens. Kroppen klarade inte av det ovanpå allt det andra. Jag gör aldrig om det.


Nej, idag är faktiskt första dagen på gud vet hur länge som det faktiskt känns gott att leva. Första dagen då jag inte behöver ta till allehanda knep för att uppbåda lite positiv anda. Idag känns det mesta positivt bara av sig självt. Vem vet...jag kanske faktiskt har haft en gnutta höstdepression trots allt. I wouldn't know. Har ju aldrig haft det tidigare, så hur skulle jag kunna känna igen det, liksom.


Solen skiner in genom mina skitiga fönster och jag längtar efter alla roliga saker som komma skall. Pysseldagen, som nu börjar ta form allt mer. Satt igår och gjorde en lista på olika pyssel åt barnen (och de vuxna), och funderade på om jag kanske helt enkelt skulle göra en liten rockad här och göra långbord i vardagsrummet. Vi blir ju rätt många. Och jag längtar efter julen.


Jag längtar faktiskt till min födelsedag också, konstigt nog. Jag tycker ju det är helt underbart att bli äldre (och kommer aldrig förstå de som vill vara 20-25 för evigt), men min födelsedag har ju aldrig varit något jag firat. Den infaller ju lite dumt. Efter jul och nyår, när man inga pengar har, och det fortfarande dröjer nästan två veckor till nästa lön. Så jag har inte firat min födelsedag sen jag var typ 12 eller så. Har inte heller några planer på att fira den den här gången, men jag längtar ändå. Ännu ett år äldre. Underbart! Glad


Ååååh! Det är längdskidåkning på tv idag! Världscupen från Beitosdølen i Norge. Det är vintermys för mig, det. Längdskidåkning på tv, strålande sol ute, och så kryper man upp i soffan med stickningen. Fast helst ska det ju vara snö och kallt också då, men det här funkar också. Det får mig dessutom att vilja städa och skura golven med grönsåpa Tungan ute Kanske gör det, om jag bara har ork nog till det.


Men först blir det lite mer kaffe Glad Trevlig lördag på er!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av /A - 1 januari 2012 10:48

Kära blogg, jag vet att jag har försummat dig under lång, lång tid. Men jag har liksom inte haft varken ork eller lust att skriva på länge.   2011 var ett tungt år. Gick tillbaka igår och skummade igenom gamla inlägg, och såg hur året utvecklade ...

Av /A - 2 augusti 2011 21:32

Jag har både svårt att hinna med saker och ting numera, och svårt att orka med. Och nu, när jag dessutom har två bloggar, så är det verkligen svårt att hinna med. Jag skriver nu även på http://rhetorica-galactica.bloggplatsen.se/ , som är en "publik"...

Av /A - 22 juli 2011 04:12

Jag har ju sovit hela dagen, så nu inatt har det inte blivit mycket sömn. Istället har jag repat upp mohairtröjan jag stickade i vintras, som blev på tok för stor, och börjat sticka den i en storlek mindre, i sällskap av fjärde säsongen av Sex and th...

Av /A - 21 juli 2011 19:14

Så. Idag blev jag opererad. Sov inte särskilt mycket inatt, var så rädd att försova mig, så jag har vilat mycket idag. Fick vänta ända till kl 11 innan det blev min tur, så jag sov större delen av förmiddagen efter att jag hade fått en säng. Sen sov ...

Av /A - 20 juli 2011 20:09

Imorgon är det dags. Då ska jag in på Ackis tidigt på morgonen för en mindre operation, där de ska gå in i livmodern och ta prover inuti livmodern samt livmoderhalsen för att utesluta cancer. Det känns rätt så lugnt fortfarande och just nu är det job...

Ovido - Quiz & Flashcards