Direktlänk till inlägg 15 november 2009

Det är luuuugnt!

Av /A - 15 november 2009 11:55

Äntligen! Äntligen, äntligen, äntligen. Har jag fått en idé till min B-uppsats. Haleluja. Stressen släppte på én gång. Har jag bara ett ämne, så är det hur lugnt som helst med resten. 12-15 sidor (ovanligt kort för en B-uppsats, jag vet) inklusive referenser är ju ingenting. Och research är jag bra på. Och jag har hittat en idé som faktiskt engagerar mig. Och jag har 4 veckor på mig att skriva den. Gott om tid. Herregud, jag har ibland fått uppdrag som omfattar samma antal sidor där jag bara haft ett dygn eller två på mig, och inte haft några problem att fixa det.


Nu gäller det bara att man inte blir slö bara för att man har så gott om tid dårå Tungan ute


Ja, just det - jag ska skriva om genus. Typ. Fast inte riktigt. Jag ska skriva om en artikel av professor Yvonne Hirdman, och hur hon rent retoriskt formulerar sig för att uppnå sitt syfte. Det ni. Kan bli intressant. Jag är ju engagerad i genusfrågor, fast från ett lite annat håll än vi kvinnor brukar vara det. Jag är väldigt kritisk till hennes text faktiskt, och anser den vara snett vinklad, och att hon med retoriska medel drar slutsatser som tycks vara mer eller mindre baserade på antaganden från hennes sida, förmodligen baserade utifrån hennes egna dåliga erfarenheter under hennes studietid. Genusfrågan är viktig, men den måste lik förbannat vara förankrad i fakta, anser jag.


Nå, det ska hur som helst bli kul att skriva den här uppsatsen. Känner jag nu. För en timme sedan kändes det mest bara jobbigt. Men nu känns det kul igen Glad

 
 
Emma

Emma

15 november 2009 12:12

Lycka till med B-uppsatsen =)
Själv sitter jag och ska försöka göra en hemtenta men det går inte allt för bra haha!
Kom gärna med ett bra musiktips till mig!

http://ehmsii.blogg.se

 
Ingen bild

/A

15 november 2009 12:32

@Emma: Uj.....musiktips...jag ska fundera lite :-) Lycka till med hemtentan iaf!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av /A - 1 januari 2012 10:48

Kära blogg, jag vet att jag har försummat dig under lång, lång tid. Men jag har liksom inte haft varken ork eller lust att skriva på länge.   2011 var ett tungt år. Gick tillbaka igår och skummade igenom gamla inlägg, och såg hur året utvecklade ...

Av /A - 2 augusti 2011 21:32

Jag har både svårt att hinna med saker och ting numera, och svårt att orka med. Och nu, när jag dessutom har två bloggar, så är det verkligen svårt att hinna med. Jag skriver nu även på http://rhetorica-galactica.bloggplatsen.se/ , som är en "publik"...

Av /A - 22 juli 2011 04:12

Jag har ju sovit hela dagen, så nu inatt har det inte blivit mycket sömn. Istället har jag repat upp mohairtröjan jag stickade i vintras, som blev på tok för stor, och börjat sticka den i en storlek mindre, i sällskap av fjärde säsongen av Sex and th...

Av /A - 21 juli 2011 19:14

Så. Idag blev jag opererad. Sov inte särskilt mycket inatt, var så rädd att försova mig, så jag har vilat mycket idag. Fick vänta ända till kl 11 innan det blev min tur, så jag sov större delen av förmiddagen efter att jag hade fått en säng. Sen sov ...

Av /A - 20 juli 2011 20:09

Imorgon är det dags. Då ska jag in på Ackis tidigt på morgonen för en mindre operation, där de ska gå in i livmodern och ta prover inuti livmodern samt livmoderhalsen för att utesluta cancer. Det känns rätt så lugnt fortfarande och just nu är det job...

Ovido - Quiz & Flashcards