Direktlänk till inlägg 7 november 2009

Ingen Feng Shui så långt ögat når.

Av /A - 7 november 2009 17:35

Herregud, vilket kaos vi har här hos oss. Men så fort vi får ordning på pysselrummet, så tror jag nog det kan bli väsentlig skillnad. Har iaf ägnat en del av dagen åt att fixa där inne, och kan ju konstatera att stora garderoben blev nästan tom efter att jag plockat ut alla pyssellådor...det säger ju en del.


Nu ska det gräddas pannkakor. Och förhoppningsvis får jag liv i lillebror snart också. Han sov länge idag, men var ändå toktrött under förmiddagen. Vid 13-tiden tokslocknade han, och det går fortfarande inte att få liv i ungen...Det är ju inte utan att man undrar vad sjutton de gör med honom där borta hos pappan.


Nej, pannkakor var det...


Trevlig lördagskväll på er!

 
 
Morgana

Morgana

8 november 2009 07:27

Mmm pannkakor är mums.
Hur går det med pysselrummet?

Hur är det med tröttheten idag? (haha frågar jag så här vid sjutiden på morgonen... du får väl besvara den frågan senare idag istället hehe).
Han håller väl inte på att bli sjuk när han är så trött?

Kram på er!
/Morgana

http://queenofnight.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

/A

8 november 2009 10:07

@Morgana: Det går framåt :-D Konstaterade igår kväll att alla mina pyssel- och handarbetsgrejer omfattar ungefär 15 flyttkartonger(!)...Inte att undra på att det alltid blir stökigt här då liksom, när man inte haft nåt vettigt ställe att göra av allting. Än så länge har jag bara burit in allting i pysselrummet, så det återstår att plocka i ordning där inne, men jag har inte fått mina bokhyllor från M&J än, så det dröjer lite innan det blir helt klart där inne.

B är alltid väldigt trött de första dagarna efter att han kommit hem, så det kan ibland vara svårt att säga om han har någon infektion i kroppen. Igår sov han från 13 till 17:30, så jag trodde ju ungen skulle vara uppe halva natten, men icke. Kvart i elva på kvällen toksomnade han igen...Han är pigg idag dock, så det verkar som han bara var sliten :-)

Kram!

 
Morgana

Morgana

8 november 2009 10:17

Åh vad skönt att han inte verkar sjuk i alla fall.
Det är nog en omställning att komma hem sådär efter att ha varit iväg. Är han likadan där borta när han har varit hos dig?

Hoppas att ni får en härlig söndag!

Kram
/Morgana

http://queenofnight.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

/A

8 november 2009 10:24

@Morgana: Nej, där verkar de inte märka någon skillnad alls. Men så är han ju utvilad när han kommer från mig och dit (vi byter alltid på söndagar), det är lugnare över lag här och vi är inte iväg på så mycket aktiviteter. Dessutom har de tre barn där under de veckor han är där, medan här är han ju mestadels själv med mig.

Hoppas ni också får en härlig söndag!

Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av /A - 1 januari 2012 10:48

Kära blogg, jag vet att jag har försummat dig under lång, lång tid. Men jag har liksom inte haft varken ork eller lust att skriva på länge.   2011 var ett tungt år. Gick tillbaka igår och skummade igenom gamla inlägg, och såg hur året utvecklade ...

Av /A - 2 augusti 2011 21:32

Jag har både svårt att hinna med saker och ting numera, och svårt att orka med. Och nu, när jag dessutom har två bloggar, så är det verkligen svårt att hinna med. Jag skriver nu även på http://rhetorica-galactica.bloggplatsen.se/ , som är en "publik"...

Av /A - 22 juli 2011 04:12

Jag har ju sovit hela dagen, så nu inatt har det inte blivit mycket sömn. Istället har jag repat upp mohairtröjan jag stickade i vintras, som blev på tok för stor, och börjat sticka den i en storlek mindre, i sällskap av fjärde säsongen av Sex and th...

Av /A - 21 juli 2011 19:14

Så. Idag blev jag opererad. Sov inte särskilt mycket inatt, var så rädd att försova mig, så jag har vilat mycket idag. Fick vänta ända till kl 11 innan det blev min tur, så jag sov större delen av förmiddagen efter att jag hade fått en säng. Sen sov ...

Av /A - 20 juli 2011 20:09

Imorgon är det dags. Då ska jag in på Ackis tidigt på morgonen för en mindre operation, där de ska gå in i livmodern och ta prover inuti livmodern samt livmoderhalsen för att utesluta cancer. Det känns rätt så lugnt fortfarande och just nu är det job...

Ovido - Quiz & Flashcards