Direktlänk till inlägg 1 november 2009

Sovmorgonsöndag.

Av /A - 1 november 2009 13:35

Jag hade svårt att sova inatt. Klockan blev nog närmare 4 innan jag somnade, tror jag. Och sen sov jag ända tills klockan var 12. Hörde ni? Jag sov ända till klockan 12!! Herrejävlar.


Det var mycket som snurrade i huvudet igår. Jag skrev på min bok i timme efter timme. Återupplevde mitt liv, åtminstone i grova drag. Så här långt har jag alltså skrivit ner mer än en tredjedel av min historia. Ja, nästan hälften av den, till och med. På tre dagar. För den som inte skriver själv, så låter det kanske inte så mycket, men om man föreställer sig en bok då...och att man sätter sig ner och bara skriver den rakt upp och ner på tre dagar...då kanske man förstår att det går fort. Att det finns väldigt många ord där inne som vill ut, och en jäkla massa historia att berätta.


Själv tycker jag det är väldigt mycket elände i min bok. Har jag haft det sådär illa? Jag känner ett behov av att fylla på med positiva saker, för att lätta upp intrycket. För att jag inte ska ge intryck av att vara någon det är synd om. För det är det ju inte. Jag har bara levt mycket, och haft ett liv som ibland varit lite...mycket. Typ. Jag får se till att peta in lite positivismer när jag börjar med första genomgången sen.


Sen finns det ju andra saker också att tänka på. Det vet ni som kan läsa mina låsta inlägg. Saker jag inte är alldeles säker på hur jag ska förhålla mig till dem. Att det är nödvändigt att vara en vän, samtidigt som jag kanske, kanske har dubbla motiv. Fast de får jag liksom lägga åt sidan. Även om det känns förbannat märkligt att ha haft sådana tankar redan innan det här hände som nu hände som kanske kan innebära att...nåt annat händer. Ja. Ungefär så. Hm.


Jag behöver kaffe.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av /A - 1 januari 2012 10:48

Kära blogg, jag vet att jag har försummat dig under lång, lång tid. Men jag har liksom inte haft varken ork eller lust att skriva på länge.   2011 var ett tungt år. Gick tillbaka igår och skummade igenom gamla inlägg, och såg hur året utvecklade ...

Av /A - 2 augusti 2011 21:32

Jag har både svårt att hinna med saker och ting numera, och svårt att orka med. Och nu, när jag dessutom har två bloggar, så är det verkligen svårt att hinna med. Jag skriver nu även på http://rhetorica-galactica.bloggplatsen.se/ , som är en "publik"...

Av /A - 22 juli 2011 04:12

Jag har ju sovit hela dagen, så nu inatt har det inte blivit mycket sömn. Istället har jag repat upp mohairtröjan jag stickade i vintras, som blev på tok för stor, och börjat sticka den i en storlek mindre, i sällskap av fjärde säsongen av Sex and th...

Av /A - 21 juli 2011 19:14

Så. Idag blev jag opererad. Sov inte särskilt mycket inatt, var så rädd att försova mig, så jag har vilat mycket idag. Fick vänta ända till kl 11 innan det blev min tur, så jag sov större delen av förmiddagen efter att jag hade fått en säng. Sen sov ...

Av /A - 20 juli 2011 20:09

Imorgon är det dags. Då ska jag in på Ackis tidigt på morgonen för en mindre operation, där de ska gå in i livmodern och ta prover inuti livmodern samt livmoderhalsen för att utesluta cancer. Det känns rätt så lugnt fortfarande och just nu är det job...

Ovido - Quiz & Flashcards