Direktlänk till inlägg 1 april 2009

Öden

Av /A - 1 april 2009 19:23

Vad många öden det finns där ute. Mitt är bara ett av dem. Ett människoöde, ett brokigt förflutet, ingenting märkvärdigt, men ändå...ändå är märkvärdigt just vad det är. Alla öden är märkvärdiga.


Vimmelmamman är nyopererad och på bilderna med alla agraffer ser det ut som om hon utsatts för en hajattack. Jag känner inte henne, men jag följer hennes blogg. Vi har gemensamma bekanta i och för sig, så vem vet...en vacker dag kanske vi möts. Jag hoppas det, för det innebär att hon klarar sin fight mot cancer. Jag håller tummarna och tänker ofta på henne. Tittar på min minsting som är jämngammal med hennes son...


Sabina förlorade sin kamp. Hon blev av med draken, men tog sig inte ända fram till målet. Hon är smärtfri nu, men jag känner mig jävligt liten ändå när jag tänker på henne. Vi är sårbara. Fragile.


Det finns många andra öden också som kan vara nog så kämpiga. En vän till mig kom ut nyligen och berättade att h*n är transsexuell. Född i fel kropp. Fel kön. Inte så bara, det heller, även om det inte är dödligt.


Jag sitter här i tystnaden och tänker på såna saker, och tycker av någon outgrundlig anledning att jag borde anamma Earth Hour oftare. Varför vet jag inte. Kanske för att det ändå är något konkret man kan göra för att saker och ting ska bli bättre (kanske)?


Minstingen sover. Han somnade redan vid 17-tiden och kommer knappast sova hela natten. Dottern har åkt till sin pappa. M&J har hämtat Emma. Jag slumrade en stund på soffan medan jag nostalgilyssnade på Everly Brothers. Tar nog ett bad nu, medan lillprinsen fortfarande sover. Sen ska jag krama honom länge och väl och riktigt, riktigt ordentligt och skatta mig förbannat lycklig över att de största problemen jag har i dagsläget är två sorters siffror bara. De på badrumsvågen, och de i kronofogdens register. Jag är jävligt lyckligt lottad, trots allt.

 
 
Ingen bild

Morgana

1 april 2009 22:39

*tårögd*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av /A - 1 januari 2012 10:48

Kära blogg, jag vet att jag har försummat dig under lång, lång tid. Men jag har liksom inte haft varken ork eller lust att skriva på länge.   2011 var ett tungt år. Gick tillbaka igår och skummade igenom gamla inlägg, och såg hur året utvecklade ...

Av /A - 2 augusti 2011 21:32

Jag har både svårt att hinna med saker och ting numera, och svårt att orka med. Och nu, när jag dessutom har två bloggar, så är det verkligen svårt att hinna med. Jag skriver nu även på http://rhetorica-galactica.bloggplatsen.se/ , som är en "publik"...

Av /A - 22 juli 2011 04:12

Jag har ju sovit hela dagen, så nu inatt har det inte blivit mycket sömn. Istället har jag repat upp mohairtröjan jag stickade i vintras, som blev på tok för stor, och börjat sticka den i en storlek mindre, i sällskap av fjärde säsongen av Sex and th...

Av /A - 21 juli 2011 19:14

Så. Idag blev jag opererad. Sov inte särskilt mycket inatt, var så rädd att försova mig, så jag har vilat mycket idag. Fick vänta ända till kl 11 innan det blev min tur, så jag sov större delen av förmiddagen efter att jag hade fått en säng. Sen sov ...

Av /A - 20 juli 2011 20:09

Imorgon är det dags. Då ska jag in på Ackis tidigt på morgonen för en mindre operation, där de ska gå in i livmodern och ta prover inuti livmodern samt livmoderhalsen för att utesluta cancer. Det känns rätt så lugnt fortfarande och just nu är det job...

Ovido - Quiz & Flashcards