Direktlänk till inlägg 16 september 2009

Nöffhostan bättre nu.

Av /A - 16 september 2009 08:27

Idag mår jag något bättre. Åtminstone så här långt. Febern har sjunkit något, men värken i kroppen hänger kvar, och tröttheten är fortfarande smått förlamande. Men på det hela stora känns det ändå bättre än igår.


Idag ska ni få några bilder också. Bara sådär ändå, på inget särskilt alls egentligen.


 

Sonen fotade sin kompis Buzz Lightyear.


 

Igår åt vi mackor, kokt ägg och drack O'boy till frukost. Sonen kan själv, naturligtvis :-)


 

Lite svalkande vattenlek kan vara skönt när man har feber.


 

Vi bakade morotskaka...


 

...och chokladkaka.


Ja, det var väl gårdagen i grova drag. Jag stickade en del också, och nu på morgonen har jag påbörjat avmaskningarna för ärmarna på framstycket. Ska jag hålla det här tempot, så är tröjan klar innan helgen är över.

Annars så har vi tittat på Rorri Racerbil och ätit morotskaka och chokladkaka till frukost (för det får man när man är sjuk, har vi bestämt), och sonen klättrade upp bakom mig och masserade mig medan jag stickade. Eller maschmerade, som han kallar det. En mysig morgon har vi haft iaf.


Förresten har jag kommit fram till att jag inte alls vill sluta röka just nu. Faktiskt. Vilket suger på rätt många sätt egentligen. Allt från att det inte är direkt hälsosamt, till att jag inte har råd att köpa några cigg. Jaja. Så kan det vara.



 
 
Ingen bild

Peter

16 september 2009 11:11

Det kallas väl karaktär.. När man vill röka efter att slutat *L*

 
Ingen bild

/A

16 september 2009 11:58

@Peter: Nja, det kallas väl snarare karaktär att låta bli att röka trots abstinens. I mitt fall är det inte abstinens det är fråga om just nu. Jag vill bara inte sluta.

 
Morgana

Morgana

16 september 2009 12:09

Mmmm den där chokladkakan... och morotskakan... gaaah vad sugen jag blev!!! :-)

Kram!

http://queenofnight.bloggagratis.se

 
Ingen bild

/A

16 september 2009 12:30

@Morgana: Hihi. Du får skynda dig hit innan de tar slut! ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av /A - 1 januari 2012 10:48

Kära blogg, jag vet att jag har försummat dig under lång, lång tid. Men jag har liksom inte haft varken ork eller lust att skriva på länge.   2011 var ett tungt år. Gick tillbaka igår och skummade igenom gamla inlägg, och såg hur året utvecklade ...

Av /A - 2 augusti 2011 21:32

Jag har både svårt att hinna med saker och ting numera, och svårt att orka med. Och nu, när jag dessutom har två bloggar, så är det verkligen svårt att hinna med. Jag skriver nu även på http://rhetorica-galactica.bloggplatsen.se/ , som är en "publik"...

Av /A - 22 juli 2011 04:12

Jag har ju sovit hela dagen, så nu inatt har det inte blivit mycket sömn. Istället har jag repat upp mohairtröjan jag stickade i vintras, som blev på tok för stor, och börjat sticka den i en storlek mindre, i sällskap av fjärde säsongen av Sex and th...

Av /A - 21 juli 2011 19:14

Så. Idag blev jag opererad. Sov inte särskilt mycket inatt, var så rädd att försova mig, så jag har vilat mycket idag. Fick vänta ända till kl 11 innan det blev min tur, så jag sov större delen av förmiddagen efter att jag hade fått en säng. Sen sov ...

Av /A - 20 juli 2011 20:09

Imorgon är det dags. Då ska jag in på Ackis tidigt på morgonen för en mindre operation, där de ska gå in i livmodern och ta prover inuti livmodern samt livmoderhalsen för att utesluta cancer. Det känns rätt så lugnt fortfarande och just nu är det job...

Ovido - Quiz & Flashcards