Direktlänk till inlägg 7 september 2009

En miljon år.

Av /A - 7 september 2009 08:37

Ibland känns det som om jag är en miljon år gammal. Idag är en sån dag.


Nej, jag känner mig inte gammal, det är inte det. Jag har bara levt så mycket på mina år. Haft ett innehållsrikt liv, som det så vackert heter. Men det är inte allt som varit bra. Egentligen är det rätt mycket som inte varit bra.


Ibland är det som om allting kommer ikapp mig. Minnesbilder fladdrar förbi konstant, och kroppen känns som bly. Som om jag inte ska orka röra mig en millimeter. Inte ska orka resa mig och möta världen med ett leende även idag.


Jag är inte nere heller egentligen. Bara fysiskt sliten liksom. Det känns som om hela mitt liv varit ett sjuhelsikes träningspass, där jag aldrig riktigt tagit mig tid för återhämtning. Och lite så är det väl också.


Det är en kämpig period nu också. 50 kr i plånboken som ska räcka tills barnbidraget kommer. Det är allt jag äger och har. Och då skulle jag behöva storhandla, för det är banne mig tomt i alla skåp också. Ibland är det tufft, helt enkelt. Men jag ska ju göra mig av med en del grejer, så jag hoppas kunna fixa det den här veckan. Sälja åtminstone den ena bilbarnstolen och lite såna saker. Det ordnar sig. It always does. Det måste det.


Ibland kan jag bli så outsägligt trött på att alltid kämpa. Men å andra sidan - det är ju vad jag har gjort hela mitt liv, det är det enda jag känner till. Vad skulle jag göra om jag inte behövde kämpa? Jag har ingen aning om hur man lever då.


Jag har åstadkommit mycket också. Kommit långt. Sett och gjort fantastiska saker. Hade jag varit kvar på Senja, hade inte mitt liv sett ut som det gjort. Då skulle jag ha stagnerat för länge sedan. Gett upp. Nöjt mig. Men jag kunde inte. Jag behövde komma ut i världen. Göra saker. Vilket jag också gjorde. Klippte alla band och drog bara. Har aldrig varit rädd att ta en chans. Aldrig varit rädd att stå på egna ben, även om det innebar att jag blev ensam i världen.


Idag, och de kommande par veckorna, kommer jag få gå till och från skolan varje dag. 3-4 km med packning. Dator, böcker, matlådor och gud vet allt. Väger bly gör det, och det är rena träningspasset. Det gör mig egentligen inte så mycket. Jag tycker ju om att röra på mig. Huvudsaken är att det inte regnar. 

Anyway, just idag är jag rätt glad åt att jag måste gå. Förhoppningsvis kommer jag känna mig piggare när jag kommer in efter att ha fått röra på mig. Med lite flyt kanske jag bara känner mig 500 000 år gammal ikväll ;P


Ha en bra dag, people :-)

 
 
Ingen bild

Persil,ja

9 september 2009 08:59

Kommenterade precis ålder hos Morgana och så kommer jag hit och hittar ÄNTLIGEN nån som är äldre än mig. Så trevligt med en 500 000 åring!
Du är en fantastisk kämpe och jag tror inte du skulle trivas att ha allt på silverfat. Fast vem vet. Du kanske äääääntligen skulle sitta på rumpan och bara njuuuuuuta. Fast jag tror att du efter en dag skulle börja hoppa i stolen av frustration....

Men 50 kr kvar och tomt i skåpen det är fan ingen lek.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av /A - 1 januari 2012 10:48

Kära blogg, jag vet att jag har försummat dig under lång, lång tid. Men jag har liksom inte haft varken ork eller lust att skriva på länge.   2011 var ett tungt år. Gick tillbaka igår och skummade igenom gamla inlägg, och såg hur året utvecklade ...

Av /A - 2 augusti 2011 21:32

Jag har både svårt att hinna med saker och ting numera, och svårt att orka med. Och nu, när jag dessutom har två bloggar, så är det verkligen svårt att hinna med. Jag skriver nu även på http://rhetorica-galactica.bloggplatsen.se/ , som är en "publik"...

Av /A - 22 juli 2011 04:12

Jag har ju sovit hela dagen, så nu inatt har det inte blivit mycket sömn. Istället har jag repat upp mohairtröjan jag stickade i vintras, som blev på tok för stor, och börjat sticka den i en storlek mindre, i sällskap av fjärde säsongen av Sex and th...

Av /A - 21 juli 2011 19:14

Så. Idag blev jag opererad. Sov inte särskilt mycket inatt, var så rädd att försova mig, så jag har vilat mycket idag. Fick vänta ända till kl 11 innan det blev min tur, så jag sov större delen av förmiddagen efter att jag hade fått en säng. Sen sov ...

Av /A - 20 juli 2011 20:09

Imorgon är det dags. Då ska jag in på Ackis tidigt på morgonen för en mindre operation, där de ska gå in i livmodern och ta prover inuti livmodern samt livmoderhalsen för att utesluta cancer. Det känns rätt så lugnt fortfarande och just nu är det job...

Ovido - Quiz & Flashcards