Alla inlägg den 10 mars 2011

Av /A - 10 mars 2011 23:34

Trött. Det blev en heldag, varav ett antal timmar i regn och slask, på stan idag. Så nu ska här karatesovas. Strax. Måste bara visa fina lillebrors kläder som han valde på egen hand i morse. Jag gillar färgglada kläder!   


 

En färgklick!


 

Dottern ville också fotas   


Jag hittade inte min önskesak idag. Eller jo, det gjorde jag, men den var alldeles för dyr. Jag ville ha en Babyliss iCurl, som enligt OnOffs hemsida skulle finnas inne i deras affär på Hötorget. 575 kronor var internetpriset, så jag tänkte att det kunde väl inte vara såååå mycket dyrare i affären.


Det kunde det. Där kostade den minsann 799 kronor. 224 kronor mer! Motiveringen var att internetaffären hade eget lager och ingen logistik på samma sätt som affärerna och yada-yada-yada.


Allvarligt talat. Okej om det var en skrymmande pryl som var besvärlig att frakta, men det här är en platt-/locktång som väger under 500 gram, i en liten låda - och OnOff vill ha 224 kronor mer för den i affären - PER TÅNG! Så nej, något köp blev det inte idag. Men det blir det kanske imorgon. För nu ikväll upptäckte jag att Webhallen, där jag köpt både tv-spelet, kinecten och min dator, även hade Babyliss iCurl. För 549 kronor. I AFFÄREN. Så det var till och med billigare än OnOffs internetaffär, och det blir ingen porto heller. Hah.


 


Det jag däremot köpte idag var det här:

Lite nya böcker.


Ett nytt armband som jag tänkte ha till min lila mohairtröja på opponeringen på torsdag. Om jag hinner sticka klart mohairtröjan då, vill säga.


Sist, men inte minst: Idag fick jag se brudklänningen som ska bäras på bröllopet om tre veckor. Den var guddomligt vacker. Jag fick ståpäls. Det var nästan så jag hade kunnat gifta mig igen, jag med, bara för att få ha en sån vacker klänning.


How ever, nu är det sovdags. Och imorgon ska det köpas semlor!   

Av /A - 10 mars 2011 11:02

Det är frestande. Suget finns där. Men också frågetecknen. Flera barn? Jag är snittad två gånger - håller livmodern för ytterligare en graviditet? Skulle jag orka både plugga och vara gravid (mina graviditeter är ju som bekant apjobbiga)? Hur passar det in med allt det andra jag vill göra? Har jag egentligen råd att åka till Danmark?


Massa frågor. Och de väger väldigt tungt, de där frågorna ovan samt alla de jag inte ens satt ord på. Så tungt att jag tror att det nog får vara. Jag fortsätter som tänkt. Och passar på att låna andras bebisar om suget skulle anfalla mig   


Jag tycker om att få vara egoistisk. Jag har inte varit det så mycket tidigare i livet. Jag har medvetet "offrat" mig för andras ve och väl, vilket bara lett till något slags absurd martyrskap. Inte utåt, men väl i mitt eget huvud. För inte fasen är det så att det alltid har krävts av mig. Jag har gjort det ändå. Och på så vis lärt min omgivning, mina partners, att det är så det ska vara. Att jag alltid "offrar" mig. Men jag kom på mig själv till sist och slutade. Idag är jag långt mer egoistisk än jag någonsin varit, och jag älskar det. Älskar att lägga tid på mig själv och mina intressen. Älskar att ha barnledig tid också, som jag kan använda som jag vill.


Just nu, idag, längtar jag hem nåt så vansinnigt. Har fått besked om att min kompis som lånar lägenheten garanterat blir klar med sitt husbygge den här månaden, så nu är det högst 3 veckor kvar tills jag är hemma - hurra! Jag skulle inte tro att det blir under den närmaste veckan dock (då skulle hon ha sagt det), men jag hoppas på någon gång under vecka 12. Och även om det nu skulle bli den sista, så är det ju som sagt bara 3 veckor dit. Jag längtar! Ska bli så skönt att komma hem till mitt eget. Hem till min skogsslinga, så att jag kan börja träna ordentligt igen. Och till att ha ensamrätt till fjärrkontrollen, så att jag kan köra mina träningsdvd'er och zumba på kinecten.


Ja, det kryper i kroppen nu. Har ju inte fått tränat sedan oktober! Helt vansinnigt. Jag hoppas på att kunna komma igång lite nästa vecka, för nu är min mens över för denna gång, och förkylningen känns något lindrigare idag. Jag har fortfarande feber, men ligger nu rätt så stabilt runt 38 grader, så jag hoppas och tror att jag ska ha betat av den lagom till måndag. Så nu får det gärna börja bli vår på allvar, med rena vägar och soliga dagar, så att det blir riktigt roligt att ta sig ut (det är det iofs i vilket fall, men solsken och isfritt gör det ju extra skönt).


Jag har legat ganska stabilt viktmässigt den senaste tiden, vilket ju är skönt, med tanke på träningsbristen. Men när jag kommer igång igen, så är tanken att beta av ytterligare 5 kg till att börja med. Det borde jag kunna fixa nu under våren. Och när det är gjort, så kommer jag bara att ha 10 kg kvar tills jag är nere på den målvikt jag siktat på de senaste åren. Och då kommer jag att ha gått ner 56 kg...Helt absurd! En HEL människa juh!

Jag längtar faktiskt efter att ha gått ner så mycket att det bara är énsiffrigt jag ska bli av med. Bara det vore ju hur häftigt som helst.


Hur som helst, jag känner mig litegrann piggare idag, och ska snart åka in till Centralen med de två unga tjejer som varit på besök här (inte hos mig, men hos de jag befinner mig hos just nu). Sen funderar jag faktiskt på att gå och köpa mig en önskegrej...  Ja, alltså, nånting som jag önskar mig. Vi får se om jag hinner med det innan det är dags att styra kosan mot barnens skola/förskola för att hämta dem.


Nu är det iaf dags för mera kaffe! Ha en underbar, solig dag, people!   

Ovido - Quiz & Flashcards