Alla inlägg den 1 mars 2011

Oj.

Av /A - 1 mars 2011 21:42

Jag blev med ny laptop idag. Och OJ vilken skillnad det är! Allting går plötsligt tokfort, och jag behöver inte längre hitta på andra aktiviteter i 10-15 minuter medan jag öppnar Firefox   

Än så länge har jag inte gjort så mycket mer än att dra igång den och installera Firefox, samt importerat alla mina bokmärken - resten får bli imorgon. Få igång mail och msn, importera BankID och certifikat, fixa Spotify och allt vad jag nu använder. Men för ikväll räcker det så här. Jag är galet trött, och ska upp tidigt imorgon och iväg med dottern. Vi ska åka till Operan och försöka sno åt oss biljetter för att få kika runt där, samt prova kostymer och sånt. Tror dottern skulle gilla det skarpt   


Jo, förresten, jag måste säga en sak till om den här laptopen: Den är jättetyst! Att min gamla lät MYCKET var jag ju fullt medveten om, men nu inser jag hur illa det har varit. Den låter verkligen som en skördetröska   Och jag vet redan vilket mitt nästa nyinköp kommer bli (så småningom): Ny digitalkamera. Insåg idag att dotterns digitalkamera för 700 spänn klarar av 14 megapixlar, medan min skruttkamera inte klarar mer än 6 megapixlar...Det får med andra ord bli en ny sådan också med tiden. Faktum är att jag gillar dotterns röda (som hon fick i julklapp av sin pappa), så jag kanske rent av köper en precis likadan. Får väl märka den på nåt vis så att vi håller isär dem.


Kodak Easyshare C183.


Tyckte det var en tjusig färg, den där röda   Men så har jag alltid varit förtjust i OBH Nordicas röda chilli-serie också.


 

OBH Nordica Chilli.


Jag har ju även sneglat på bänkdiskmaskin, även den i rött. Och jag önskar mig ju en ny golvmatta till vardagsrummet - i rött   


Nåväl. Nu ska det karatesovas lite här, innan Opera-utflykten imorgon. Håll tummarna att förkylning och mensvärk håller sig på mattan åtminstone under förmiddagen, är ni snälla...  

Av /A - 1 mars 2011 09:09

1:a mars idag! Och då får jag ju öppna ett nytt paket   


Månadens paket är:

Rosa Karisma, mönster på sockor med flätor och en brevpost! Eller nåja, dubbla kort och kuvert. Så denna månad ska jag skriva och skicka snailmail som omväxling   

Ovido - Quiz & Flashcards