Direktlänk till inlägg 10 mars 2011

Random Thursday

Av /A - 10 mars 2011 23:34

Trött. Det blev en heldag, varav ett antal timmar i regn och slask, på stan idag. Så nu ska här karatesovas. Strax. Måste bara visa fina lillebrors kläder som han valde på egen hand i morse. Jag gillar färgglada kläder!   


 

En färgklick!


 

Dottern ville också fotas   


Jag hittade inte min önskesak idag. Eller jo, det gjorde jag, men den var alldeles för dyr. Jag ville ha en Babyliss iCurl, som enligt OnOffs hemsida skulle finnas inne i deras affär på Hötorget. 575 kronor var internetpriset, så jag tänkte att det kunde väl inte vara såååå mycket dyrare i affären.


Det kunde det. Där kostade den minsann 799 kronor. 224 kronor mer! Motiveringen var att internetaffären hade eget lager och ingen logistik på samma sätt som affärerna och yada-yada-yada.


Allvarligt talat. Okej om det var en skrymmande pryl som var besvärlig att frakta, men det här är en platt-/locktång som väger under 500 gram, i en liten låda - och OnOff vill ha 224 kronor mer för den i affären - PER TÅNG! Så nej, något köp blev det inte idag. Men det blir det kanske imorgon. För nu ikväll upptäckte jag att Webhallen, där jag köpt både tv-spelet, kinecten och min dator, även hade Babyliss iCurl. För 549 kronor. I AFFÄREN. Så det var till och med billigare än OnOffs internetaffär, och det blir ingen porto heller. Hah.


 


Det jag däremot köpte idag var det här:

Lite nya böcker.


Ett nytt armband som jag tänkte ha till min lila mohairtröja på opponeringen på torsdag. Om jag hinner sticka klart mohairtröjan då, vill säga.


Sist, men inte minst: Idag fick jag se brudklänningen som ska bäras på bröllopet om tre veckor. Den var guddomligt vacker. Jag fick ståpäls. Det var nästan så jag hade kunnat gifta mig igen, jag med, bara för att få ha en sån vacker klänning.


How ever, nu är det sovdags. Och imorgon ska det köpas semlor!   

 
 
Morgana

Morgana

11 mars 2011 11:08

Urtjusig lillebror!!

Och armbandet var hur fint som helst...synd att jag inte hinner se det live på torsdag ;-)

Kram!

http://queenofnight.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av /A - 1 januari 2012 10:48

Kära blogg, jag vet att jag har försummat dig under lång, lång tid. Men jag har liksom inte haft varken ork eller lust att skriva på länge.   2011 var ett tungt år. Gick tillbaka igår och skummade igenom gamla inlägg, och såg hur året utvecklade ...

Av /A - 2 augusti 2011 21:32

Jag har både svårt att hinna med saker och ting numera, och svårt att orka med. Och nu, när jag dessutom har två bloggar, så är det verkligen svårt att hinna med. Jag skriver nu även på http://rhetorica-galactica.bloggplatsen.se/ , som är en "publik"...

Av /A - 22 juli 2011 04:12

Jag har ju sovit hela dagen, så nu inatt har det inte blivit mycket sömn. Istället har jag repat upp mohairtröjan jag stickade i vintras, som blev på tok för stor, och börjat sticka den i en storlek mindre, i sällskap av fjärde säsongen av Sex and th...

Av /A - 21 juli 2011 19:14

Så. Idag blev jag opererad. Sov inte särskilt mycket inatt, var så rädd att försova mig, så jag har vilat mycket idag. Fick vänta ända till kl 11 innan det blev min tur, så jag sov större delen av förmiddagen efter att jag hade fått en säng. Sen sov ...

Av /A - 20 juli 2011 20:09

Imorgon är det dags. Då ska jag in på Ackis tidigt på morgonen för en mindre operation, där de ska gå in i livmodern och ta prover inuti livmodern samt livmoderhalsen för att utesluta cancer. Det känns rätt så lugnt fortfarande och just nu är det job...

Ovido - Quiz & Flashcards