Alla inlägg under maj 2009

Av /A - 28 maj 2009 10:26

Så här såg tjejmagen ut:



Hon är född 4. oktober, dagen innan bf, så detta är 11 dagar innan hon kommer. Magen har precis sjunkit ner, så "putet" är faktiskt något mindre än det varit under veckorna innan kortet är taget :-)

Av /A - 27 maj 2009 19:41

Det är väl på tiden med en liten stick-update igen. Det har varit mycket stiltje på sistone, eftersom tiden inte riktigt räckt till. Därför drabbades Sockklubbens april-sockor av SSS, min Land Girl Sweater har växt oerhört sakta, och högen med oblockade saker bara växer. Det ämnar jag ändra på under veckan som kommer.


Den ensamma Diagonal Lace-sockan, vars partner drabbats av SSS (second sock syndrome - en oförmåga att få tummen ur och sticka den andra strumpan *s*). I bakgrunden en bild på de oerhört vackra BSG-sockorna, som jag ämnar att sticka framöver.


Min Land Girl Sweater växer sakta men säkert.


Dagens paket från Maria på Garnkorgen. Ska bli rätt skönt att sticka enfärgat efter att ha haft 6 nystan på gång samtidig med Land Girl Sweatern.


Maj månads mönster från Sockklubben (tillsammans med ett till, men jag ska sticka dessa), som jag ska köpa garn till på Y&T nästa vecka.




Juni månads mönster från Sockklubben. Funderar på att sticka dem åt dottern, om jag kan förminska mönstret tillräckligt mycket. Kanske göra två par, ett med gröna äpplen åt sonen? Vi får se.


Nej, nu ska jag sticka lite till och njuta av att vara litegrann ledig iaf :-)

Av /A - 27 maj 2009 15:53

Idag kom det. Paketet från Garnkorgen. Idel Debbie Bliss så långt ögat nådde. Två grå, och 18 svarta. De grå för att komplettera en tidigare beställning där jag felberäknat, och de svarta ska bli äldsta sonens svindyra julklappströja. Nästan 900 spänn går den loss på. Men så är det merinoull också. Och nog fasen är mina barn värda det. Han är stor grabb nu, klart han ska ha lite exklusivare grejer. Han sliter inte kläder på det sättet längre.


Själv får jag otaliga timmars stickglädje ur det hela. Och en grabb som får en ny favorittröja. För ni kan aldrig ana hur sköna plagg ur den där merinoullen är att bära. Helt otroligt, är vad det är. Som att få både ens favoriträtt och ens favoritgodis. Guddomligt.


Nu: Mat. Barnen har beställt potatisbullar och bacon idag igen. Tack för tipset, Ever! Det blev en ny favorit på matbordet direkt :-)

Av /A - 27 maj 2009 14:30

Jag har sommarlov! Förvisso bara i 30 timmar, men men ;)


Snabbuppdatering nu bara, ska strax hämta kidsen på dagis.


Morgana:

Hihi. Opponeringen var idag, och den gick utan problem. Igår var det tal, och det gick väl också okej. Improviserade, som vanligt. Tycks vara stört omöjligt för mig att förbereda mig för de där sakerna. Men det gick ju bra - har en jättehög med lappar från alla som var där, som påtalar hur bäst jag är *lol*. Får nog rama in dem och titta på de dagar då man mest bara känner sig som ett sunkigt as ;P


Dags att hämta barnen nu - kram på er! :-)

Av /A - 21 maj 2009 21:22

Första dagen av långhelgen avverkad. Pratade med pojkvännen (shit, vilket konstigt ord att använda! Haha!) på msn till kl 2 på natten, skulle sedan lägga mig, men så dök sockersöta, underbara Petri upp och mådde lite sådär. Av okänd anledning har vi bara pratat via msn/icq/ FB/Netlog under flera år nu, men inatt blev det så att vi hördes av per telefon. Klockan 3 ringde han, och det var såååå mysigt att höra hans röst igen! Jag blev lite lycklig av det. Dels för grejen i sig, och dels för att jag älskar hans röst.


Anyway, klockan blev 4 innan vi sa godnatt, och eftersom jag var ledig idag, så blev det sovmorgon. Rejält. Vaknade vid 11, och låg faktiskt och drog mig ända fram till 11:45 - LYX! Klev sen upp, och hann inte mer än dra igång datorn förrän Ida tyckte vi skulle ta en nyss-vaknat-fika inne på Waynes. Och när det gäller kaffe, så är jag ju som bekant inte nödbjuden ;) Det blev till att hoppa i kläderna och dra in till la stada, där Ida, jag och så småningom även Maria spenderade 3 timmar på Waynes (och ökade deras årsomsättning med 50% ungefär *lol*). Diskussionerna rörde sig mestadels kring män (förstås), och vi hade riktigt trevligt. Fick dessutom ett mycket trevligt samtal från David, som satt uppe i Engelska Parken och författade tal tillsammans med Edwin och Björn. Underbara pojkar i min klass, måste jag säga.


Styrde sedan kosan hemåt, svidade om till träningskläder, och begav mig ut på slingan för första gången på nästan två veckor. SÅ skönt! Tog ett långt bad efteråt, läste lite bok, och putsade mina fjädrar en smula sådär i största allmänhet.


I övrigt har det varit lugnt idag. Blev bokad för ett fotojobb den 8 juni, vilket var kul. Fast det var ju inte igår man stod framför kameran senast...14 år sen nu juh! Men skoj ändå :) Är inte säker på vad det skulle vara bra för dock...typ elever eller nåt kanske? Vi får proffsmake och hårstylist osv på plats iaf. Vet bara att jag ska vara i Stockholm kl 15 den dagen, ostylad och osminkad :-)


Annars så kom jag idag på att jag är bjuden på grillfest i Stockholm på lördag, och idag fick jag höra att några av tjejerna skulle ut där samma kväll, och att min närvaro var önskvärd, så vi får se hur jag gör. Ska ju ha hem barnen på söndag, och jag har sovplats i Stockholm, så ett alternativ är att röja runt lite där, sova över, och sen åka hem nästa dag. Det tråkiga är bara att det råder ett visst mått av vakuum i plånboken, för jag får givetvis inga pengar förrän på måndag...


Nej, nu ringer Maria och behöver lite allmänt stöd efter ett samtal med en manlig bekant, och min msn lyser som en julgran. Tjing på er! :-)

Av /A - 20 maj 2009 20:34

Puss, puss, puss! Hej, Bloggen, jag har saknat dig! *krama om* :-)


Jag har verkligen inte hunnit med på sistone. Uppsatsen har legat över mig (oss alla) som en mara, parallellt med andra uppgifter, samtidigt som man idkar ett ganska socialt liv nu för tiden. Det fikas och umgås i det vida och det breda, och även om det mestadels är med klasskompisar och samtalet därför till stor del kretsar kring studierna, så är det ändå avkopplande på sitt vis.


Retoriken har närapå tagit knäcken på oss allihop under andra halvan av terminen. Trötta och ledsna på eländet har vi varit allihop, men de senaste dagarna har vi allt mer börjat ana ljuset i slutet av tunneln och unnat oss att slappna av lite, samtidigt som stressen ökat för varje timme som försvunnit mellan oss och deadline. Idag kl 16 var det dock deadline, och min grupp skickadein vår uppsats ett par timmar innan dess. Björn, Sebastian och jag jublade, kan jag meddela.


Jag missade nationaldagsfirandet på Skansen i söndags, vilket gjorde mig väldigt ledsen. Jag hade så gärna varit där med Anne-Lene och en massa andra glada norrmän, men uppsatsen krävde sitt. Istället blev det en spontanlunch med M&J, vilket inte heller var fy skam. Och sen har jag förstås spelat Alexanders låt sju miljoner gånger de senaste dagarna :-D

En annan låt jag spelar mycket är Malenas La Voix. Inte för att låten egentligen är något märkvärdigt, men herregud, vilken röst! Gode gud, om kvinnan vore singel skulle jag gifta mig med henne på fläcken bara för hennes rösts skull! ;) Har jag nämnt att jag är röstfixerad, förresten? ;) Älskar Malenas mezzosopran. Underbart.


Ja, kära vänner, nu har jag varit ledig i snart 6 timmar, och jag behöver strängt taget inte lyfta ett finger förrän på måndag. Jag kan vara galet jätteledig om jag vill. Det är bara ett litet problem...Ni som hängt med mig ett tag vet ju att jag inte räds att säga att jag är bra på saker och ting. Well, nu ska ni få höra vad jag är riktigt, riktigt kass på: Att vara ledig! Jag suger på det! Hur faaaaaaaaaaaaan gör man?!?


6 timmar. Jag har gått en lång, trevlig promenad med en kompis. Pratat en massa strunt. Suttit på uteservering och ätit italienskt och druckit vin. Blivit hittad av ännu en kompis, pratat ännu mera strunt, och varit på Body Shop och luktat på body cream (butter?), varit på Akademibokhandeln och bläddrat i böcker, och jag har tittat på skor, plånböcker, parfymer och lite annat. Shoppat lite spa-prylar. Druckit jättebaljor kaffe på Waynes. Tagit ett långt bad och nöjesläst. Gjort pedikyr och manikyr. Och...ja. Vad nu? Är ju ledig i flera dagar till juh - vad fasen ska jag hitta på?? Allvarligt alltså, det känns som eoner av tid!


Nå, fick hem äldsta sonen ikväll, och vi planerar faktiskt att gå på bio en av dagarna, så där försvinner det ju några timmar. Sen ska jag ju träna också. Och sen...tja, jag har ju några uppgifter som släpar sen förra året, kanske skulle beta av dem? Vi får se. Annars tar jag gärna emot idéer! :-)


Nej, nu ska jag prata med lite folk, så ni får klara er utan mig en stund igen. Kram på er!

Av /A - 20 maj 2009 14:21

...blir det blogg. Om allt går som det är tänkt, och jag inte är upptagen fortfarande med att fira att uppsatsen är klar, godkänd av alla gruppmedlemmar och inskickad förstås :-)


Av /A - 19 maj 2009 17:53

Idag ringde Försäkringskassan och bad tusenfalt om ursäkt. Ja, på allvar. De ringde upp mig enbart för att be mig om ursäkt, vilket hon gjorde ett flertal gånger. Att de aldrig lär sig. Jag har ALLTID rätt. Hmpf.


Skriver uppsats. Tråkigt värre. Kräkless på denna ethosbaserade argumentationsanalys som jag sitter och gör. Men nu är det bara 22 timmar kvar tills eländet ska vara inne. Sen kan jag slappna av igen. Opponering nästa vecka bara, samt ett memorerat hyllningstal inför 40 pers. Piece of cake :-)


Ikväll ska jag ta ett par timmar ledigt och fullständigt strunta i morgondagens uppsatsinlämning. Jag ska dricka vin med Maria och Ida, som jag suttit och pluggat med här på UU idag. Vin på uteservering ikväll...mmmmmmumma. Livet är allt rätt gött ändå, trots Flemming Rose och hans förbannade artikel ;)


Tjing på er! :-)

Ovido - Quiz & Flashcards