Alla inlägg den 2 maj 2009

Av /A - 2 maj 2009 10:11

Idag är det lika soligt och fint som igår. Jag härjar i tvättstugan nu på förmiddagen, men planerar sedan att spendera några timmar i solen. Igår blev det inget, jag hade ett sådant sällsynt bra flow, så jag satt inne och pluggade hela dagen. Nu är hela grunden för vår gemensamma uppsats gjord, och jag har grovskrivit vår gemensamma inledning. Egentligen ska vi skriva den tillsammans, men eftersom båda grabbarna dels festar en del nu, och dels avser att kliva av när terminen är slut, så är inte deras motivation på topp. Men att jag gör större delen av arbetet stör mig inte heller, för de ställde upp väldigt mycket för mig under de första veckorna, då jag fick pendla så långt, och sedan skulle flytta. De har dessutom aldrig ifrågasatt att jag ibland har barnen när vi ska ha gruppträff, och de därför fått anpassa sig till det.


Men som sagt, idag ska jag nog ha lite ledigt. Kanske packa en liten picknickkorg och ta med en god bok och lite leksaker åt barnen, så parkerar vi oss utomhus någonstans. Finns iaf gott om grönområden för det här omkring :)

Av /A - 2 maj 2009 09:04

...borde veta bättre än att försöka diskutera med en småbarnsmamma i tvättstugan tidigt en lördag morgon.


*morr*

Ovido - Quiz & Flashcards