Direktlänk till inlägg 25 februari 2011

Shopping frenzy

Av /A - 25 februari 2011 20:42

Ja, herregud, vad jag har shoppat idag! Jag är alldeles matt. Och jag vågar inte ens tänka på hur mycket pengar jag har gjort av med. Men så har jag fått tag på en massa saker jag behövde och en massa saker jag har önskat mig.


Vill ni se? (klart ni vill, va?   )


Okej, here goes:


Först och främst får ni ha överseende med min urusla kamera. That being said: Jag hittade äntligen pojkkläder med GLADA FÄRGER, vilket är så sällsynt att ni inte kan ana. Blå byxor och två tunnare tröjor från Cubus. Ta tre, betala för två.


 

Vita sweatpants och turkos munkjacka till mig. Finns inget skönare att dra på sig när man är hemma och softar. Eller det finns inget skönare - punkt! Även dessa från Cubus.


Dottern och barnens bonussyster fick varsin jerseyklänning - underbart söta. Också de från Cubus.


Rosa- och vitrandig skjorta till mig, samt en massa hårsnoddar. Och vi håller oss fortfarande på Cubus   


Ljusgröna byxor, ljusgrön v-ringad tröja och en ljust persikofärgad lång kofta till mig - från Cubus, så klart (jag räknar kallt med att de hädanefter rullar ut röda mattan när jag kommer dit). Också dessa var köp 3, betala för 2.


 

På Intersport hittade jag äntligen en ny vinterjacka, och fick en Aha-upplevelse på köpet: "Så det är SÅ det känns att ha en vinterjacka i RÄTT storlek!"   Den jag har haft de senaste 12 åren var ju egentligen alldeles för stor för mig.


Jag råkade springa förbi en affär som hade rea på klockor - något jag tänkt i många år att jag skulle köpa. Idag gjorde jag slag i saken. Sen blev det en sväng in på Åhléns också, för att handla lite ansiktsvatten från Biotherm - och tror ni inte det råkade trilla ner en Biotherm-doft i korgen också! Tänka sig!   


Det köptes även en förfärligt massa filmer idag. Hur jag ska hinna plugga något den här våren med alla nya filmer jag har ligger, är en gåta   Och som ni ser, så har jag nu köpt sista säsongen av Gilmore Girls, och får äntligen veta hur allting går. Och så har jag fått en ursäkt att börja samla på en ny serie   


Jag har naturligtvis köpt garn också. Här en massa mohair, som ska bli en riktigt gosig tröja (den affären rullar för övrigt ut röda mattan när jag kommer numera   


Det blev faktiskt TVÅ stora påsar med garn idag. Här ovan ligger det en massa blivande mormorsrutor (och lite nya strumpstickor).


 

Det sista jag gjorde idag var att åka till Gamla Stan för att köpa ännu mer film *host* på Scifi-bokhandeln där. Här ovan säsong 2 och 3 av Andromeda (vilket innebär att det bara är säsong 4 som fattas, sen är serien komplett) samt filmen Pandorum (som jag funderar på att se ikväll).


 

På väg från Scifi-bokhandeln gick jag förbi Indiska, där denna klänning hängde i skyltfönstret. Och jag tvärnitade. DEN skulle jag bara ha! Det är klänningen jag ska ha på bröllopet i april, så är det bara. Tänk lite hillbilly-stuk, med den klänningen, mina mormorskängor och kanske lite lösa flätor...eller nåt sånt. Så får det bli. Och det gjorde ingenting alls att klänningen bara kostade 350 kronor!   


Ja, det blev lite grejer, minsann. Men än är det inte slut på det roliga. Imorgon tänkte jag ta med barnen till Tekniska Museets Nasa-utställning, där vi ska titta på alla möjliga Nasa-prylar och gå på Cino4, vilket är 3D-bio med specialeffekter, som t.ex att stolarna rör sig, det kommer olika dofter osv.

Bild från Tekniska Museets hemsida.


Sen tänkte jag även att vi skulle gå på Lakritsroten och handla lördagsgodis - både ungarna och jag älskar lakrits!   


Bild från Lakritsrotens hemsida. En hel butik med bara lakritsprodukter!


Sen blir det väl lunch på stan också under dagen, och när vi kommer hem ska det göras tacos - yummie!


Funderar förresten även på att åka tillbaka till Creativity House igen med barnen någon gång i veckan som kommer (de har ju sportlov då), och då tänkte jag att jag också skulle måla. En stor skål, tror jag. Men vad ska jag ha för motiv? Några idéer?


Nåväl, nu ska här fredagsmysas. Barnen är nattade (men sover förvisso inte riktigt än), herrskapet är ute på stan, och ni vet förstås vad det innebär? Sole possession of the remote control, så klart! Jag funderar således på att krypa upp i soffan i sällskap av lite mohair, och titta på Pandorum. Känns som ett alldeles lagomt sätt att avsluta dagen   

 
 
Morgana

Morgana

26 februari 2011 07:26

Aaaah underbart!!! :-)

http://queenofnight.bloggplatsen.se/

 
Ingen bild

Anne Lene

26 februari 2011 10:04

Nice shopping :) Tror jag med ska ta mej en tur till Cubus. Har ju samma "problem" som dej att hitta färgglada kläder till Elliot, gärna utan plasttryck på.
Klänningen var superfin, lantligt romantisk :) Sånt gillar jag *ler*
Du får kose deg med alle filmene.
Klem Anne Lene

/A

26 februari 2011 17:06

Ja, det är otroligt vad svårt det ska vara att hitta färgglada kläder till killar. Hade exakt samma problem när min äldsta var liten, med undantag av en enda säsong då det plötsligt dök upp lite gladare grejer. Men annars är det ju bara svart, grått, trist, plasttryck och fan och hans moster på killkläderna.

Klem!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av /A - 1 januari 2012 10:48

Kära blogg, jag vet att jag har försummat dig under lång, lång tid. Men jag har liksom inte haft varken ork eller lust att skriva på länge.   2011 var ett tungt år. Gick tillbaka igår och skummade igenom gamla inlägg, och såg hur året utvecklade ...

Av /A - 2 augusti 2011 21:32

Jag har både svårt att hinna med saker och ting numera, och svårt att orka med. Och nu, när jag dessutom har två bloggar, så är det verkligen svårt att hinna med. Jag skriver nu även på http://rhetorica-galactica.bloggplatsen.se/ , som är en "publik"...

Av /A - 22 juli 2011 04:12

Jag har ju sovit hela dagen, så nu inatt har det inte blivit mycket sömn. Istället har jag repat upp mohairtröjan jag stickade i vintras, som blev på tok för stor, och börjat sticka den i en storlek mindre, i sällskap av fjärde säsongen av Sex and th...

Av /A - 21 juli 2011 19:14

Så. Idag blev jag opererad. Sov inte särskilt mycket inatt, var så rädd att försova mig, så jag har vilat mycket idag. Fick vänta ända till kl 11 innan det blev min tur, så jag sov större delen av förmiddagen efter att jag hade fått en säng. Sen sov ...

Av /A - 20 juli 2011 20:09

Imorgon är det dags. Då ska jag in på Ackis tidigt på morgonen för en mindre operation, där de ska gå in i livmodern och ta prover inuti livmodern samt livmoderhalsen för att utesluta cancer. Det känns rätt så lugnt fortfarande och just nu är det job...

Ovido - Quiz & Flashcards