Direktlänk till inlägg 28 februari 2011

Sista februari

Av /A - 28 februari 2011 08:18

Så var den sista dagen i februari här. Imorgon är det 1. mars, och "min" månad! Då får jag äntligen åka hem igen! Och jag får dessutom öppna mitt mars-paket. Och så här långt kommen kan jag säga att vad jag minns av mars-paketet är att garnet är rosa. That's it. Jag minns inte vilket mönster det är, och har inte en susning om vad som är i bonuspaketet.


Och apropo paket - på mailen fick jag idag ett meddelande från ett norskt antikvariat som sa att de har Verdens Vakreste Eventyr, band 1-12 + ytterligare två band inne. Hela paketet går loss på 1365 SEK, så jag vet inte alls hur jag ska göra nu. Har till att börja med mailat dem och frågat hur böckerna ser ut, därför att det var en senare upplaga från 1991-95, och inte den upplaga jag växte upp med. Och det är den sistnämnda jag är ute efter. Blått bokomslag med guldtryck. Men ser denna upplaga likadan ut, så får jag fundera allvarligt på hur jag ska göra. Jag har önskat mig de där böckerna i åratal och de är ganska svåra att få tag på.


Nåväl. Här är båda barnen hemma med mig idag. Inte för att det är sportlov dock, utan för att de är förkylda (nå, det är ju sportlov också, men dottern hade tänkt vara på fritids hela veckan. Lillebror vill ju som vanligt hänga mest med mig). Det blir nog en ganska lugn dag, skulle jag tro. Eventuellt en vända in till Stadsbiblioteket för att lämna lite böcker, och till Ljungqvists garn för att köpa ett nystan Karisma så att jag får göra klart mina pulsvantar nån gång. Det fattas typ 25 cm tråd för det. Och till råga på allt har jag garnrester i exakt rätt färg ligger i mitt Shurgard-förråd - men jag kommer inte åt dem. Bara att köpa ett nystan mao.


Fast troligtvis är vi bara hemma och myser idag. Jag sov från 21 till 7 idag, och känner mig ändå hängig. Stickning, lite studier och kanske en film blir nog dagens melodi, skulle jag tro.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av /A - 1 januari 2012 10:48

Kära blogg, jag vet att jag har försummat dig under lång, lång tid. Men jag har liksom inte haft varken ork eller lust att skriva på länge.   2011 var ett tungt år. Gick tillbaka igår och skummade igenom gamla inlägg, och såg hur året utvecklade ...

Av /A - 2 augusti 2011 21:32

Jag har både svårt att hinna med saker och ting numera, och svårt att orka med. Och nu, när jag dessutom har två bloggar, så är det verkligen svårt att hinna med. Jag skriver nu även på http://rhetorica-galactica.bloggplatsen.se/ , som är en "publik"...

Av /A - 22 juli 2011 04:12

Jag har ju sovit hela dagen, så nu inatt har det inte blivit mycket sömn. Istället har jag repat upp mohairtröjan jag stickade i vintras, som blev på tok för stor, och börjat sticka den i en storlek mindre, i sällskap av fjärde säsongen av Sex and th...

Av /A - 21 juli 2011 19:14

Så. Idag blev jag opererad. Sov inte särskilt mycket inatt, var så rädd att försova mig, så jag har vilat mycket idag. Fick vänta ända till kl 11 innan det blev min tur, så jag sov större delen av förmiddagen efter att jag hade fått en säng. Sen sov ...

Av /A - 20 juli 2011 20:09

Imorgon är det dags. Då ska jag in på Ackis tidigt på morgonen för en mindre operation, där de ska gå in i livmodern och ta prover inuti livmodern samt livmoderhalsen för att utesluta cancer. Det känns rätt så lugnt fortfarande och just nu är det job...

Ovido - Quiz & Flashcards