Direktlänk till inlägg 24 februari 2011

Frusen

Av /A - 24 februari 2011 10:41

Idag är jag riktigt risig. Fryser, fryser och fryser. Var iväg till skolan med dottern imorse, i -20, vilket inte hjälpte ett dugg för att hålla värmen. Bussarna hade också problem, dörrarna frös ihop hela tiden så folk fick svårt att komma av.

Dock är det inte kylan i sig som gör mig så frusen, utan den här eländiga förkylningen som tycks ha satt sig mer i kroppen generellt än i luftvägarna. Det blir med andra ord en lugn hemmadag.


Har även lillebror hemma med mig idag, för han har varit hemskt trött hela veckan, och inatt sov han dåligt. Somnade sent, sov oroligt och vaknade jättetidigt av att blöjan hade läckt (ja, han har fortfarande nattblöja) så det var blött och kallt både i sängen och pyjamasen. Och jag blev väckt av att den blöta, kalla gossen kröp ner hos mig. Fick skicka ut honom i badrummet för att lägga de blöta kläderna i tvättkorgen och ta av den blöta blöjan.


Som sagt, lugn hemmadag idag. Orkar inte riktigt nånting, så jag sitter här vid burken och gör shoppinglista inför morgondagen (hoppas jag orkar ta mig ut då bara). Jag ska leta efter vinterjacka och jag tänkte handla lite garn. Har varit sugen på att sticka en lång tröja i mohair ett tag - har inte haft en sådan sedan 80-talet. Sen tänkte jag även handla lite garn och virka ett sängöverkast i mormorsrutor, inspirerat av den här bilden:

 


Sen blir det nog handlat lite film också skulle jag tro   


Men som sagt, idag blir det lugnt. Jag ska fortsätta sticka på mina februarisockor, har kommit till hälen på andra sockan nu, så att bli klar innan månaden är slut lär inte bli något problem. Sen kanske det blir något löv också.

Fast jag hoppas jag är lite piggare till kvällen, för dottern ska medverka i skolans musikal ikväll, så vi ska åka dit och titta på det. Ska bli kul, hon älskar verkligen att stå på scen   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av /A - 1 januari 2012 10:48

Kära blogg, jag vet att jag har försummat dig under lång, lång tid. Men jag har liksom inte haft varken ork eller lust att skriva på länge.   2011 var ett tungt år. Gick tillbaka igår och skummade igenom gamla inlägg, och såg hur året utvecklade ...

Av /A - 2 augusti 2011 21:32

Jag har både svårt att hinna med saker och ting numera, och svårt att orka med. Och nu, när jag dessutom har två bloggar, så är det verkligen svårt att hinna med. Jag skriver nu även på http://rhetorica-galactica.bloggplatsen.se/ , som är en "publik"...

Av /A - 22 juli 2011 04:12

Jag har ju sovit hela dagen, så nu inatt har det inte blivit mycket sömn. Istället har jag repat upp mohairtröjan jag stickade i vintras, som blev på tok för stor, och börjat sticka den i en storlek mindre, i sällskap av fjärde säsongen av Sex and th...

Av /A - 21 juli 2011 19:14

Så. Idag blev jag opererad. Sov inte särskilt mycket inatt, var så rädd att försova mig, så jag har vilat mycket idag. Fick vänta ända till kl 11 innan det blev min tur, så jag sov större delen av förmiddagen efter att jag hade fått en säng. Sen sov ...

Av /A - 20 juli 2011 20:09

Imorgon är det dags. Då ska jag in på Ackis tidigt på morgonen för en mindre operation, där de ska gå in i livmodern och ta prover inuti livmodern samt livmoderhalsen för att utesluta cancer. Det känns rätt så lugnt fortfarande och just nu är det job...

Ovido - Quiz & Flashcards