Alla inlägg den 28 april 2010

Av /A - 28 april 2010 15:03

Jag mår bra. Samtidigt dras jag ju med trötthet, yrsel, hjärtklappning, huvudvärk, aptitlöshet koncentrationssvårigheter und zu weiter. Jag har tillskrivit det att jag har pluggat mycket, och inte tänkt mera på saken egentligen. Trött är jag ju van att vara.


Förra veckan gjorde jag ju så en hälsokontroll, mest bara för att pejla läget inför den ökade träningsmängden. Och allt såg jättebra ut, jag är jättefrisk på alla sätt och vis, förutom ett: Mina järndepåer är dränerade. Minimumvärdet för kvinnor är 10, och jag som tränar så mycket och dessutom har mensen från ni-vet-vart bör ligga på minst 15. Mitt värde ligger på 6...


Inte att undra på att det har känts lite tungt på sistone då, liksom. Så nu blir det en tvåmånaders kur med 200mg järn om dagen, och sedan ska vi ta nya prover för att kolla läget. Det ska bli mycket intressant att se vilken effekt det kommer ha.


Idag var jag tillbaka hos läkaren för att ta bort några födelsemärken, vilket gick geschwinnt. Det tog inte mer än 5-6 minuter, så var det klart, och det enda som kändes var att det sved litegrann av bedövningssprutorna. Skönt att bli av med dem, även om jag just nu ser ut som ett såll *s*.


Skulle ha tränat igår, men då hann jag inte, utan studierna fick gå före. Vi hade redovisning idag, men då gick lillebror och slog i huvudet på dagis, så jag avbröt och åkte och hämtade den lilla prinskorven istället. Vi har istället hyrt film, en rymdfilm åt honom och Avatar åt mig (så nu får jag äntligen se den), så ikväll blir det filmkväll. Ja, för inte heller idag blir det någon träning. Dels har jag sovit dåligt inatt, och dels har jag ju de här små såren som kan behöva dra ihop sig först, innan jag börjar svettas kopiöst för att därefter hoppa in i duschen. Lär nog svida gott, det ;-) Så nej, jag skjuter upp träningen till imorgon istället. Det är ju kirurgiska snitt, och de går ihop sig på bara ett dygn, så imorgon är det lugnt.


Jag försöker vara noga med maten just nu, och både äta regelbundet och samtidigt nyttigt, men det har visat sig vara svårt att få i sig tillräckligt mycket energi då. Det tar jag nog igen idag - jag är sugen på nåt gott! Dock varken godis, glass eller kakor...däremot skulle jag kunna tänka mig såna där energybars. De gillar jag. Eller mörk choklad, vilket jag också tycker om. Och så kanske jag skulle försöka sticka något? Har faktiskt inte gjort det på ett tag nu. Tror jag stickade mig lite trött under förra året, för jag har inte alls haft samma sticksug på sistone som jag brukar ha.


Nå, medan jag kontemplerar huruvida jag ska unna mig något gott eller inte idag, så ska jag trilla omkull i soffan med Dostojevskijs Brott och straff, som vi ska läsa tills på måndag. Äntligen en vettig bok! :-)


Bild från Leopold-parken i Bryssel. Sophia, jag och Maja.

Ovido - Quiz & Flashcards