Alla inlägg den 5 april 2010

Av /A - 5 april 2010 23:36
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av /A - 5 april 2010 11:28

Det blev en ganska lugn påsk för min del. Har inte alls fått gjort så mycket som jag hade tänkt, iaf inte vad gäller förra årets sommarkurs. Istället har jag tokröjt i vardagsrummet, som såg ut som ett bombnedslag. Lite väl mycket röjt, till och med, för det såg ut som om jag nyss flyttat in när jag var klar. Så kan det gå.


Jag har också kommit igång med min nya träning, Boot Camp. Intensiv muskelträning i aerobic-anda (no pun intended). Långt tuffare muskelträning än jag någonsin kört tidigare. Utöver de "traditionella" muskelövningarna, så finns där också inslag som tae bo och combat kicks. Mama lär bli vältränad om hon ska köra den där träningen regelbundet, den saken är säker   


Jag har också funderat lite mer över framtiden. Jag har ju haft för avsikt att starta eget företag när jag närmar mig slutet av utbildningen, och det börjar alltså bli tid att fundera lite mer konkret kring den biten. Tanken är att det ska vara registrerat lagom till nästa vår, så jag får väl börja fundera på allvar kring bolagets namn och klassificering och sådant. Likaså måste jag ta mig en funderare kring om jag ska köra som enskilt bolag direkt från start, eller om jag ska bädda in det i ett aktiebolag jag har tillgång till.


Ni kanske undrar vad jag ska ha bolaget till om jag nu har tänkt fortsätta med en master och därefter forska vid UU? Well, jag kommer också ha en bisyssla inom samma område, som konsult, föredragshållare, talskrivare etc. Därav bolaget.


Sista dagen av påsken idag. Imorgon är det tillbaka till UU, och jag sparkar igång det som återstår av vårterminen med ännu en extrakurs. Och nästa vecka, om nu FK får tummen ur, så blir det resa till Bryssel för att titta lite på arbetet i EU-parlamentet, möte med politiker and what not. Kan nog bli riktigt intressant, och har jag tur får jag möjligheten att knyta lite nya kontakter där. Så FK får allt lov att få tummen ur den här veckan, det säger jag bara.


Idag är det dock mera hushållsnära saker som gäller. Tvättstugerally t.ex Snart dags att ränna ut igen för att kasta om på maskinerna. Eller innehållet då.


Hoppas ni alla haft en trevlig påsk!

Ovido - Quiz & Flashcards