Alla inlägg den 12 januari 2011

Av /A - 12 januari 2011 11:24

I min lägenhet befinner det sig en hel bunt Billy-hyllor. Och två Ektorp-soffor (herregud, vad jag saknar dem!). De sistnämnda behöver lite nya, fräscha klädslar, och jag har varit inne på att köpa röda sådana. Jag har ju haft en tanke om att inreda mitt vardagsrum i rött, vitt och svart. Nu har jag dock börjat fundera på att köpa svarta klädslar istället. Dels för att även det går ju i samma färgbanor som jag redan har i huvudet, och dels för att de är mycket billigare (jag kan ju köpa de röda sen).


Hur som helst, jag har som sagt även en bunt Billy-bokhyllor (vita), och har haft funderingar på att köpa en röd och en svart sådan också. Samtidigt har jag haft funderingar på att köpa dörrar till åtminstone några av dem, för sådär jättesnyggt är det ju inte alltid med knökfulla bokhyllor (iaf inte om de som mina hyllor tenderar att fyllas av så mycket mer än bara filmer och böcker). Så jag kikade in på Ikeas sida nu, och vad tror ni jag hittade? Dörrar till Billy-hyllor, så klart (det insåg ni naturligtvis), men inte vilka dörrar som helst. Billy Morebo vitrindörr, där man kan lägga ett vackert tyg eller sätta foton mellan glaset och skivan! Det är ju helt perfekt! Då får jag dörr på bokhyllan, kan klä insidan med exempelvis rött tyg - OCH jag kan sätta foton där! Det sistnämnda är en stor bonus, eftersom väggarna är av multimegaherrejävlarbetong och hopplösa att sätta upp något på   Enda nackdelen med det hela är att en dörr går loss på 400 spänn, och jag måste ju ha två dörrar per hylla. Men vad fasen, jag får väl köpa dörrar lite nu och då, när tillfälle ges. Det är ju liksom ingen panik med den saken.


Åååh, vad jag längtar hem nu!

Av /A - 12 januari 2011 10:29
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Ovido - Quiz & Flashcards