Alla inlägg den 4 januari 2011

Av /A - 4 januari 2011 15:57

Nu är de första sockklubbspaketen klara   


Januari, februari, mars, maj och september är klara.


Detta blir nog ett riktigt stick-år, tror jag...just nu har jag fyra pågående projekt, jag planerar för att köpa garn till en Revontuli-sjal i födelsedagspresent åt mig själv, sockklubben samt att det nog blir ett och annat ytterligare projekt som dyker upp under året. Funderar även på att göra mitt sockklubbsprojekt till en tradition. Fast inte med strumpor varje år då. Nästa år kanske jag kunde sticka mössor? Eller vantar? Eller varva, och sticka varannan grej liksom? Kanske rent av lägga undan och göra julklappar av dem? Nåväl, vi får se.


Pågående projekt:

Evighetskoftan. Fast det är ingen panik att bli klar med den, det är helt klart en vår- och sommarkofta.


Mina långa strumpor. Stickar lite nu och då på dem, och funderar på att försöka få dem klara nu i januari.


Små, små raggisar till en liten Astrid.


Min julklappsstickning. Lättsam filmstickning   


Nu ska jag lägga upp fötterna här och titta lite på Gilmore Girls, och avnjuta lite stickning. Och det här:


 

Staaaaackars mig...  

Av /A - 4 januari 2011 11:31

Jag är inte riktigt van att få julklappar. Frånsett att min syster och jag byter julklappar med varandra, så brukar det inte vara något mer än så. Men den här julen...ojoj. Det blev julklappar både på längden och tvären, och hutlöst dyra var de. Baske mig så jag fortfarande är i ett visst behov av valium när jag tänker på det  


Det här är vad jag fått:


Vi köpte ett XBox 360 med kinect i julklapp åt hela familjen. Det medföljde ett Kinect Adventures-spel, och sen fick ungarna ett Kinectimals och pojkvännen fick ett EA Sports 2 (träningsprogram/spel) och äldsta sonen fick ett pang-pang-spel som hette Just Cause 2. Sen fick jag...


 

...ett Zumba av pojkvännen - jättekul!


 

Och jag fick även en ny, STOR perculator av honom. Han har uppenbarligen lärt sig vad hans flickvän behöver   (för övrigt syns det tydligt att här har vispats grädde i tid och otid på sistone - det är vita prickar på precis allting - haha!)


 

Av pojkvännens bror fick vi bland annat den här jättedunken med äppelmust   

De senaste åren har syster broderat dessa otroligt vackra julgransprydnader i hardangersöm åt mig, och nu har jag hela 8 stycken!   Men iår fick jag inte bara dessa, utan även...


...fyra stycken i blått! Visst är de vackra? En dag i framtiden ska jag ha en gran som är enbart klädd i hantverksföremål *bestämma*.


Jag fick även dessa vackra örhängen av min syster. De bar jag både på julafton och på släktsmiddagen på juldagen   


Ja ni...detta är ett par vinterkängor från Ecco, till det hutlösa priset av nästan 1000 kronor! De fick jag av pojkvännens mamma. Dagen innan julafton skulle vi fixa en del grejer, och hon noterade att jag knöt på mig mina gympadojjor när vi skulle ut. "Har du inga vinterkängor??" frågade hon, varpå jag svarade att nej, det hade jag tänkt kika efter på mellandagsrean. Men se det kunde jag bara glömma. Jag skulle ha vinterkängor BUMS, det var ingenting att diskutera. Sagt och gjort, det blev till att även trava runt i skoaffärer den dagen. På samma ställe som vi hittade dessa fanns ett snarlika par som kostade 1700, vilket hon tyckte var ett helt okej pris(!). Jag höll på att få dåndimpen, tvärvägrade att köpa så dyra skor, och hittade till sist dessa då, som kostade strax under tusen kronor. För mig är det de dyraste vinterskor jag någonsin ägt - hon tyckte priset var ett riktigt klipp   (har jag nämnt att kvinnan är plastikkirurg med egen klinik? En liten smula skillnad i inkomster hos henne och mig, med andra ord   )


Utöver detta har jag även blivit med android-telefon. En HTC Desire, som jag försöker bli kompis med nu. Det är inte egentligen en julklapp, utan den blev liksom över när pojkvännen köpte en ännu värre telefon (en sån där HD-sak), och då fick jag ärva denna:


 

HTC Desire. Mama har gått från dinosauriernas tid rakt in i det 21:a århundradet i ett enda kliv, och är smått vimmelkantig av erfarenheten   


Ja. Inga dåliga klappar, det där, som sagt. Man är smått vimmelkantig fortfarande, och i behov av valium.


Men jag ska fortsätta lite till på samma tema. Jag berättade ju om min sockklubbsplan här om dagen, och nu har jag börjat verkställa den. Alla mönster är utskrivna, en del av garnet inköpt, en del av de andra sakerna jag ska stoppa i, samt några presentpåsar. Länkarna till mönstren är raderade och likaså mappen på min dator med alla bilder - för att jag inte ska falla för frestelsen att smygkika på vad som kommer nästa månad. Enda stället det finns dokumenterat på är just nu det föregående inlägget i bloggen, och jag hoppas att jag har vett att låta bli att smygkika där sen.


Blivande Self Imposed Sock Club-paket   


Nu, kära vänner, ska jag ta min förkylda och smått eländiga kropp med in i duschen. Sen får vi se om jag har ork nog att blogga lite mer senare idag, för jag har mer att berätta...  Tills dess - kram och god fortsättning på er!   

Ovido - Quiz & Flashcards