Alla inlägg den 5 januari 2011

Av /A - 5 januari 2011 09:09

Så sitter jag här och förtär mitt morgonkaffe och försöker komma till ro efter att ha vaknat av larmet på mobilen, följt av ett mindre frispel över att pojkvännen hade tagit min mobil med sig till jobbet istället för sin egen. Fast det hade han förstås inte. Vetisjutton hur jag fick ihop det där, jag måste ha varit mer än lagligt förvirrad när jag vaknade   


Igår var en helt okej dag. Lite pysslande med sticksaker, lite film och lite gott att äta. Fysiskt var jag inte i något vidare skick - har dragits med mycket virusinfektioner det senaste halvåret (pga stress), men jag var gladare vilket ju gör det betydligt lättare att känna sig risig.

Hur som helst, idag blir det en liknande dag. Jag har tagit ledigt den här veckan för att kurera mig, och ämnar således i huvudsak ägna mig åt må-bra-saker. På schemat idag står diverse personlig omvårdnad, som t.ex att färga håret. Jag har en utväxt som är ungefär en kilometer lång vid det här laget   Kanske skulle jag även slå på stort och fixa naglarna...de har också plötsligt fått ett växtryck och blivit jättelånga.


En annan plan jag hade för dagen var att ta en långpromenad. Jag hade hoppats på sol idag. Det skulle jag behöva. Istället vaknade jag till blöt, tung kramsnö, slaskiga gator och en järngrå himmel. Den där promenaden lockar inte så värst mycket just nu, måste jag erkänna...Kollade på smhi.se för att se om det möjligtvis skulle lätta senare under dagen, men det verkar bli tunnsått med sol idag. Trist! Jag känner verkligen, verkligen ett stort behov av SOL just idag. Så till den milda grad att hade jag vetat om det fanns någon solariesalong i närheten, så skulle jag baske mig gå och lägga mig på grillning en stund i brist på annat   


Jag tror det där solbehovet - jag har på sistone sneglat längtansfullt på foton från Thailand exempelvis, trots att jag absolut inte är trött på vinter och kyla - bottnar i att kroppen är trött och sliten. Det har varit för mycket stillasittande under hösten, och jag har aldrig mått bra av sånt. Och en liten dos sol och lite D-vitaminer (utöver vitaminer i övrigt, förstås) skulle nog göra gott just nu.

En annan sak som skulle göra gott är om jag kunde få min mens någon gång. Trodde den var på gång inatt, 2 dagar för sent, men icke. Istället har jag en infernalisk värk i brösten (och kroppen över lag), är svullen i magen och...ja, ni fattar. Men nej, gravid är jag icke. Jag har testat sjuttioelva gånger de senaste dagarna, och alla test är negativa. Så vad fasen håller min kropp på med? Har den fått för sig att vara skendräktig? Man kan ju fan undra   


Nej usch - jag MÅSTE göra nånting aktivt idag. Någon form av rörelse, menar jag. Jag klarar inte av att bara ha en lugn hemmadag. Jag måste ut och få lite luft också. Jag blir tokig annars. Fast jag avvaktar nog till efter lunch eller så, så kanske de här blöta snöflingorna som singlar ner från himlen avtar åtminstone. Fram tills dess får det väl bli lite allmän renovering av tanten. Och mer kaffe. Massa mer kaffe. Tror bestämt jag fått blod i  koffeinomloppet idag. Kan omöjligt vara bra.

Ovido - Quiz & Flashcards