Alla inlägg den 2 januari 2011

Av /A - 2 januari 2011 01:43

Hej och gott nytt år på er! Jag är förfärligt dålig på att uppdatera bloggen just nu, jag vet. Tiden och orken räcker inte riktigt till. Men här är jag iaf, och jag tänkte berätta om min lilla skämma-bort-mig-själv-idé som jag har för det kommande året.


Det är ju så att jag kan vara väldigt dålig på att tänka "Jag vill" och så, vilket pojkvännen påpekat för mig flera gånger, så nu ska jag se till att göra det litegrann. Jag ska helt enkelt göra min egen lilla sockklubb, precis som Sticka Mera brukar ha. Kvällen har således delvis ägnats åt att leta rätt på de mönster jag vill ha (och behöver - jag har slitit ut de flesta av paren jag stickade under 2009 års sockklubb), bestämma garn och räkna ut kostnader för de samma. Sen ska jag köpa såna där fina presentpåsar, en för varje månad, där jag lägger i garnet för den aktuella månaden tillsammans med det utskrivna mönstret. Och som en liten added bonus tänkte jag köpa en liten extra sak att lägga i tillsammans med garn och mönster, t.ex ett par örhängen eller nåt, sen tejpar jag igen påsen så att jag inte kan smygkika i den. Jag lär förstås komma ihåg de första månaderna vad som ligger i den aktuella månadens paket, men snart nog har jag glömt bort det, och det blir en liten överraskning till mig själv. Med andra ord - en året-om-kalender (typ adventskalender) som jag får öppna den 1:a varje månad.


Now, vill ni se 2011 års sockor? (klart ni vill, va? *s*)

Här kommer de:


Januari:

 


Februari:

 


Mars:

 


April:

 


Maj:

 


Juni:

 


Juli:

 


Augusti:

 


September:

 


Oktober:

Oktober månads mönster har jag bara som pdf, och lyckades inte spara ner någon bild från den, men den finns här.


November:

 


December:

 


Sådär, det var allihop. Lite vardagslyx sådär   

Ovido - Quiz & Flashcards