Alla inlägg den 2 juni 2011

Av /A - 2 juni 2011 22:01

Jag måste ju bara visa er vad jag fick i examenspresent av min syster Rita. För övrigt min allra första examenspresent någonsin  


Älska! Tack, finaste systra mi!   

Av /A - 2 juni 2011 21:41

Jag slet fram lite restgarner för några dagar sedan, och gav mig i kast med att sticka en sjal. Den andra i världshistorien för min del. Och OJ, vad det gav blodad tand! Det var hur kul som helst! Alltså, stickning är alltid roligt i mina ögon, men det här var helt galet kul. Och extra kul när jag använde enbart restgarner ur mina egna gömmor under tillverkningen.


Idag blev den så klar, min Damask-sjal. Och så här såg den ut innan blockning:


Damask-sjalen innan blockning. Inte mycket för världen att se, eller hur?



Damask-sjalen under blockning. Och det är här det magiska händer när man håller på med spetsstickning - under blockningen.


Jag älskar den. Fullkomligt älskar den!   

Av /A - 2 juni 2011 18:44

Jag har haft den nuvarande bloggen i 2,5 år nu. Tiden flyger!    Och jag kom på mig själv med att undra hur mycket barnen har förändrats på den tiden, och gick in i bildgalleriet för att titta på några av de första bilderna på barnen här i bloggen. Och så här såg de ut då - och nu:


Storebror då.


Storebror nu.


Dottern då.


Dottern nu.


Lillebror då.


Lillebror (och storasyster) nu.


Ja, lite har ju hänt undervägs...             

Av /A - 2 juni 2011 18:38

Det här ska jag roa mig med ikväll:


 

Ovido - Quiz & Flashcards