Direktlänk till inlägg 10 april 2011

Söndagsmys och matlagning

Av /A - 10 april 2011 19:14

Det har varit en ganska soft dag. Frukost, bada barnen, virka några mormorsrutor, sno ihop lite äggröra och sallad till lunch, skicka barnen till sin pappa, vila, handla, göra avocadosoppa. I grova drag är det så dagen sett ut. Var toktrött och fick sova någon timme efter att barnen hade åkt, och jisses vad jag drömde! Jag ska inte gå närmare in på innehållet, men jag kan ju avslöja att den drömmen hade MINST XXX-rating, och det var så jag rodnade när jag vaknade - haha! Vetisjutton vart det där kom ifrån, för jag har inte ÄL på några dagar än heller    Och inte drömde jag om någon jag känner eller åtminstone känner till heller. Nej, den andra huvudrollen var en blond, vältränad kille som helt klart var yngre än mig *fniss*. Har aldrig sett honom, åtminstone inte vad jag vet.


Jaja, man har inte roligare än man gör sig, va?   

Jag pallrade mig till sist iväg på affären iaf, och fick handla de småsaker jag behövde. Börjar få kläm på det här kryck-hoppandet nu - men är redan trött på det. Lär ta dem imorgon när jag ska till universitetet, men sen vetisjutton om jag kommer använda dem så mycket mer. Tycker de är mest bara ivägen, jag.

Blev glad när jag kom till affären förresten - de hade fortfarande kvar den goda glasstårtan för 10 kr! Så jag offrade en tia på en till sån, trots att jag har en halv kvar i frysen sedan innan. Och hade jag haft en större frys och mera pengar, så hade jag baske mig köpt på mig ett helt lager av de där  


Väl hemma började jag snickra ihop en avocadosoppa. De har en avocadosoppa på Sibirens Soppkök (en restaurang alltså) i Stockholm, som är helt guddomlig och jag har gång på gång försökt få till något liknande hemma. Idag lyckades jag äntligen få till den som jag ville ha den  Bonus: Det är kanonenkelt att göra, det är billig mat och jag fick två rejäla extra matlådor trots att jag åt så jag höll på att storkna. Jag börjar bli riktigt bra på det här att leva bra, men snålt, om jag får säga det själv  


Nej, om man skulle unna sig en bit glasstårta då kanske, och läsa lite mer grekiska inför seminariet imorgon? Mjo, så får det nog bli. Fast ni ska få ett par-tre bilder med på vägen också innan jag går.


En mycket enkel söndagsfrukost (dubbelmacka med leverpastej och gurka) blir något alldeles extra om man får ett cocktailsvärd i dem. Iaf om man är 5 och 7 år *s*.


Barnen skulle direkt från mig till kalas hos en av dotterns klasskompisar, så här är de kalasfina och redo för tårta och bus.


Världens godaste avocadosoppa!          

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av /A - 1 januari 2012 10:48

Kära blogg, jag vet att jag har försummat dig under lång, lång tid. Men jag har liksom inte haft varken ork eller lust att skriva på länge.   2011 var ett tungt år. Gick tillbaka igår och skummade igenom gamla inlägg, och såg hur året utvecklade ...

Av /A - 2 augusti 2011 21:32

Jag har både svårt att hinna med saker och ting numera, och svårt att orka med. Och nu, när jag dessutom har två bloggar, så är det verkligen svårt att hinna med. Jag skriver nu även på http://rhetorica-galactica.bloggplatsen.se/ , som är en "publik"...

Av /A - 22 juli 2011 04:12

Jag har ju sovit hela dagen, så nu inatt har det inte blivit mycket sömn. Istället har jag repat upp mohairtröjan jag stickade i vintras, som blev på tok för stor, och börjat sticka den i en storlek mindre, i sällskap av fjärde säsongen av Sex and th...

Av /A - 21 juli 2011 19:14

Så. Idag blev jag opererad. Sov inte särskilt mycket inatt, var så rädd att försova mig, så jag har vilat mycket idag. Fick vänta ända till kl 11 innan det blev min tur, så jag sov större delen av förmiddagen efter att jag hade fått en säng. Sen sov ...

Av /A - 20 juli 2011 20:09

Imorgon är det dags. Då ska jag in på Ackis tidigt på morgonen för en mindre operation, där de ska gå in i livmodern och ta prover inuti livmodern samt livmoderhalsen för att utesluta cancer. Det känns rätt så lugnt fortfarande och just nu är det job...

Ovido - Quiz & Flashcards