Alla inlägg den 5 november 2010

Av /A - 5 november 2010 12:56

En liten promenad senare känns saker och ting lite bättre. Jag har köpt lite garn till en julklapp, hyrt Prince of Persia, varit på lakritsaffären och handlat godis och jag har handlat det som behövs till dagens lunch. Kroppen värker fortfarande infernaliskt, av okänd anledning, men jag är något mera uppåt rent mentalt. Kunde jag nu bara få igång tvätten här och skriva sisådär 10 sidor på uppsatsen, så vore dagen fullkomlig. Nästan. Jag skulle gärna vilja trolla bort en del stök här också.


Nu väntar jag hem sambon, som jobbar halvdag idag. Förhoppningsvis kan vi få tagit ur lite grejer ur förrådet nere, så att en och annan låda kan åka ner dit idag. Det skulle nog få en hel del att kännas bättre, för OJ vad jag mår skit över röran här. Krafttaget jag tog i början på veckan räckte tyvärr inte så långt för mitt mentala mående. Ytterligare ett sådant skulle nog få mig att må hyfsat över helgen åtminstone. Och så kan man ju hoppas på att den här förbenade värken i kroppen kunde ge sig en smula, så att jag inte går runt och är så retlig och irriterad hela tiden. Det vore nice.


Nåväl. Nu ska jag iaf dra igång en laddning tvätt, så får vi väl se vad jag orkar med efter det.

Av /A - 5 november 2010 10:53
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av /A - 5 november 2010 10:28

Jag får kanske inte så mycket gjort på uppsatsen som jag skulle vilja, men det blir iaf lite stickat. Alltid något. Och så har jag barnen hemma den här veckan (höstlov), vilket är jättemysigt. Nå, iaf när de inte slåss eller trotsar   


 

Första strumpan nästan klar. Jag vet, den ser skitkonstig ut såhär, eftersom den är formstickad. Det blir så eftersom garnet i sig inte har någon nämnvärd stretch, och än mindre när det blir dubbelt garn. Men de är desto snyggare på!


Barnen dansar till Hajar som hajar.


 

Mera dans.


Den observante noterar att det där är min tjock-TV, och inte den vi hade beställt. Det beror på att vi avbeställt nya tv'n. Budgeten gick inte ihop sig (något jag hela tiden var på det rena om, men ibland ser man inte saker på samma sätt). Jag är inte ett dugg ledsen för det. Tvärt om. Att lägga 10 000 på en tv när det finns en fullt fungerande sådan är i min värld galenskap. Men men...

Av /A - 5 november 2010 08:55
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Ovido - Quiz & Flashcards