Alla inlägg under november 2010

Av /A - 5 november 2010 10:53
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av /A - 5 november 2010 10:28

Jag får kanske inte så mycket gjort på uppsatsen som jag skulle vilja, men det blir iaf lite stickat. Alltid något. Och så har jag barnen hemma den här veckan (höstlov), vilket är jättemysigt. Nå, iaf när de inte slåss eller trotsar   


 

Första strumpan nästan klar. Jag vet, den ser skitkonstig ut såhär, eftersom den är formstickad. Det blir så eftersom garnet i sig inte har någon nämnvärd stretch, och än mindre när det blir dubbelt garn. Men de är desto snyggare på!


Barnen dansar till Hajar som hajar.


 

Mera dans.


Den observante noterar att det där är min tjock-TV, och inte den vi hade beställt. Det beror på att vi avbeställt nya tv'n. Budgeten gick inte ihop sig (något jag hela tiden var på det rena om, men ibland ser man inte saker på samma sätt). Jag är inte ett dugg ledsen för det. Tvärt om. Att lägga 10 000 på en tv när det finns en fullt fungerande sådan är i min värld galenskap. Men men...

Av /A - 5 november 2010 08:55
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av /A - 4 november 2010 13:28

Fika igår: Julmust och pepparkaksglass.


Lunch idag: Köttbullar, prinskorv och rödbetssallad.


Fika idag: Saffransbullar, julmust och O'boy.


(Va? Anar ni ett tema, säger ni? Nu förstår jag inte alls vad ni menar.)

Av /A - 4 november 2010 09:28

Ja, hujedamig, idag var det baske mig segt på min kant. Har svårt att komma igång idag. Fastnar istället med stickningen, vilket för all del är trevligt, men inte alls vad jag borde ägna mig åt.


Gårdagen gick hyfsat. Jag fick skrivit de uppmätta sidorna på uppsatsen, och jag betade av en norskauppgift. Ja, det vill säga, uppgift 2 i norskan var att redogöra för skillnader mellan nynorska och bokmål, och där skulle man använda 500 ord. Jag behövde bara 178 ord, och satt således med 322 ord till att fylla i. Idiotiskt! Vad är det för idiot som kommit på att det ska vara ett visst antal ord som svar på en faktafråga?? Och ännu värre - jag kollade på uppgiften inför nästa seminarium, och insåg att fråga 2 på den var identisk med gårdagens fråga. WTF? Eller ja, nu skulle jag redogöra för skillnader mellan bokmål och nynorska istället för tvärt om. Duh! Blev så pissed off över idiotin att jag bara stängde ner dokumentet och gick och gjorde mat istället. Får deala med skiten idag istället.


Nå. Jag måste först av allt försöka komma igång här. Kanske en dusch skulle hjälpa? Det skulle iaf behövas, kan jag säga. Måste bara hitta ork att ta mig in i duschen först.


 

Strumpan växer iaf...

Av /A - 3 november 2010 10:34

Det är svårt att hinna med att blogga nu för tiden. Det är hela tiden så mycket annat som ligger på. Mest studier förstås, även om jag på den punkten inte fått gjort alls så mycket som jag hade velat på sistone. Dock insåg jag igår att mina deadlines närmar sig med stormsteg, varpå en gnutta inspiration genast infann sig. Uppenbarligen måste jag ha en nära deadline för att över huvud taget bli inspirerad - go figure. Har iaf gjort en plan för den kommande veckan, och hoppas åstadkomma storverk på den tiden. Vi får väl se hur det går.


Igår blev det dock inte mycket pluggat alls. Däremot blev det en dag i kreativitetens tecken. Barnen har höstlov nu, och är hos mig, så vi passade på att hitta på lite bus.

Först åkte vi till Creativity House och målade lite keramik - jättekul! Tänkte jag skulle försöka dra ihop ett gäng Oktobermammor för en vända dit sen, det vore jätteskoj! Antingen med barnen, eller också kanske bara vi vuxna skulle åka dit på deras julbord? De har julbord mellan 2. och 18 december, där man får välja mellan två olika paket beroende på om man vill måla stora eller små grejer. Priserna är inte helt spikade än, men hamnar troligen nånstans mellan 400 och 600 kr, och då får man först äta julbord, och därefter sitta och måla och umgås. Vad säger ni, tjejer? Kan det vara nåt?


Hur som helst, senare på eftermiddagen kom vi hem och började göra tårta. Lite sådär ändå bara. Eller som ett bonusfirande av dotterns födelsedag. Typ.


Barnen gör dekorationer till tårtan i marsipan.


Tårtan dekoreras.


Tadaa! Den färdiga tårtan! Hembakad tårtbotten med banan- och chokladfyllning.


Och på kvällen unnade jag mig lite sticktid:

Blivande långstrumpa.


Nu lär jag återgå till mina studier - jag ska skriva minst 3 sidor på uppsatsen idag har jag bestämt, så det vill väl till att man kommer igång.

Ovido - Quiz & Flashcards