Alla inlägg den 8 november 2010

Av /A - 8 november 2010 11:55

Gode gud och en get, vad jag behöver en make over! Mama är ett vrak. En spillra av sitt forna jag. Något katten släpat in. Huuuu!


Således. Bara att kavla upp ärmarna och slå igång. It's a tough job, but somebody's gotta do it.


Någon som har en valium storlek hockeypuck att avvara, förresten?

Av /A - 8 november 2010 10:12

Helgen gick åt till att fixa en hel del hemma. Och lite uppsats också, men mest att fixa hemma på olika sätt. Det har bakats, röjts, städats och putsats fönster. Känns avsevärt mycket bättre nu, kan jag säga.


 

Stor liten bus väntar på mat (som står inne i ugnen bakom honom).


Muffins. Choklad med bitar av mörk choklad i, och vanliga med hallon och vit choklad.


 

Stortjeja tappade en tand till under höstlovsveckan, vilket innebar att båda de nya framtänderna fick ny skjuts och hon äntligen börjar kunna äta ordentligt igen. Och så är hon förstås sin mors dotter - här har hon påbörjat en ny stickning, som ska bli en nalle. Även lillebror har börjat sticka, och hans alster är i mörkblått garn och ska bli "Vågor" upplyser han (har dock inget foto på det den här gången).


Hm. Har han månne luktat på sina strumpor eller nåt?   


Strumpstickning pågår! Här med lite juligt motiv, vilket väl torde innebära att det här är en julstrumpa?   


 

Och här är den första långstrumpan klar. Den andra är påbörjad, och blir förhoppningsvis klar inom kort.


Jag borde tokplugga idag, men känner mig lite oinspirerad. Borde även duscha, men har lite ont om ork. Det värker fortfarande i kroppen, och gårdagens övningar med kånkande av lådor ner i källaren och fönsterputsning gjorde att min trasiga högra axel är allt annat än glad. Mest skulle jag vilja krypa ihop framför en bra film och bara sticka...

...

Av /A - 8 november 2010 10:09
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av /A - 8 november 2010 08:54
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Ovido - Quiz & Flashcards