Direktlänk till inlägg 19 oktober 2010

På g igen.

Av /A - 19 oktober 2010 14:43

Idag har det varit en vilodag. En egodag. Och en komma-igång-igen-dag.


Ägnade hela förmiddagen åt att ligga i sängen och halvsova. Har varit grymt sliten efter de senaste veckornas flyttdebackel, och det värker i höger axel samt benhinnorna i underarmarna. Nog har jag fått min beskärda del av styrketräning allt, när jag kånkat tunga lådor upp och ner för alla dessa trappor. Och benen har förstås också fått sitt just i och med alla dessa trappor. Tillräckligt mycket för att kroppen nu ska kräva vila ett tag, åtminstone från styrketräning.


Däremot börjar jag behöva återgå till min konditionsträning, som jag ju inte alls hunnit med den senaste månaden. Det börjar liksom krypa i kroppen nu. Idag blev det därför en lång promenad, trots regn och rusk. Hade säkert kunna springa lite också, men jag avstod för mina stackars benhinnors skull. Kanske kan ta en liten vända imorgon, om vädret tillåter.


Något som definitivt börjar bli nödvändigt är att investera i vettiga träningskläder. Under sommaren kan jag ju springa i t-shirt och ett par gamla tights eller ett par shorts, men så här års blir det ju värre. Man blir både blöt och kall. Så jag funderar på att göra en investering när jag får pengar nästa vecka, och köpa ordentliga kläder att springa i. Sådana som andas ordentligt, men där man ändå håller värmen. Och ett par ordentliga skor att springa i. De billig-skor jag har nu är närapå helt utslitna, och ger inget bra stöd alls för foten när jag springer. Benhinnorna brukar protestera rätt snabbt numera.


Samtidigt tar det lite emot. Det är ju så dyrt. Fast det är klart...det är ju en investering. Jag har alltid mina träningskläder länge, länge. Upp till 10 år. Ja, inte skorna då, de slits ju ut snabbare än så, men byxor och tröjor och sånt. De håller ju oftast väldigt länge, och de går ju oftast sönder i tvätten, inte av användning. Så det får väl bli en sådan investering nu. Egentligen behöver jag vanliga kläder också, håller på att krympa ur alla mina byxor, men jag kanske kan hitta nåt billigt par på H&M eller så...nåt som håller en månad eller två iaf.


Vinterskor måste jag också köpa. Och mascara och kajal, för de jag har, har sjungit på sista versen sen i somras nån gång. Med andra ord blir det storshopping nästa vecka. Känns lite sådär...är inte jätteförtjust i att shoppa, även om jag kan leva med det när det handlar om träningsprylar.

Vilket påminner mig - jag måste ju köpa skidor också. Men det får allt vänta tills slutet på november. Lär väl knappast vara någon snö att tala om innan dess i vilket fall. Bättre då att fokusera på allmän konditions- och styrketräning under månaden som kommer.


Nåväl, det känns iaf skönt att planera för den kommande träningen igen. Jag har lidit lite av att inte hinna med träningen alls den senaste månaden. Mest mentalt, egentligen, för rent fysiskt har jag ju fått så det räcker ändå. Men nu kan jag ta tag i det på allvar igen. Dessutom ska vi köpa tv nästa vecka, och då kan jag börja köra mina träningsvideos igen :-) Ska bli SÅ skönt! Och då kanske vikten börjar krypa neråt lite igen...den har stått rätt still på sistone, även om jag har krympt i omfång. Jag förmodar att jag balanserat ökningen i muskelstyrka med nergång i fettvikt, vilket ju är helt okej. Förhoppningsvis innebär även den ökade muskelstyrkan att jag kommer gå ner lite snabbare igen när jag drar igång konditionsträningen på allvar. Håll tummarna! :-) Vore kul att bli av med några kilon till nu. Har 16 kg kvar till målvikten. Och för den som tycker det låter mycket, så kan jag ju berätta att jag redan gått ner 30 kg ;-)


Pausar lite från bloggandet för att snegla på Tjejklassikern-sidan...nog vill jag åka Tjejvasan i slutet på februari, allt! Sen kommer Tjejvättern i mitten på juni, Vansbrosimmet i juli, och till sist Lidingöloppet i augusti/september nån gång. Genomför jag alla fyra inom ett år, så har jag gjort en tjejklassiker. Det vore så kul! Men samtidigt vill jag prioritera Tjejvasan. Den känns roligast, och den ligger ju närmast i tid. Om det är läge för de andra loppen får jag väl ta ställning till efter skidåkningen.


Nej, nu får det allt vara slutbubblat om träning här. Jag ämnar ställa mig framför spegeln med saxen i högsta hugg, och hyvla av lite på frisyren. Det behövs verkligen. Sen en lång, varm dusch och lite allmänt spa, kanske? Det vore välbehövligt nu. Har ju inte direkt prioriterat sådant på sistone, så jag känner mig ungefär lika tjusig som en halvdränkt, överkörd grävling ;P


Jo, förresten - fingervantarna är klara!:

 

Oblockade fingervantar.

 
 
Morgana

Morgana

21 oktober 2010 08:42

Mmm egodagar är najs!
Och välbehövliga :-)

Hur blev frisyren?
Fingervantarna blev superfina!!!

Kramelikram
/Morgana

http://queenofnight.bloggplatsen.se

/A

21 oktober 2010 10:41

Tack! Frisyren blev inget märkvärdigt, jag klippte topparna och luggen bara :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av /A - 1 januari 2012 10:48

Kära blogg, jag vet att jag har försummat dig under lång, lång tid. Men jag har liksom inte haft varken ork eller lust att skriva på länge.   2011 var ett tungt år. Gick tillbaka igår och skummade igenom gamla inlägg, och såg hur året utvecklade ...

Av /A - 2 augusti 2011 21:32

Jag har både svårt att hinna med saker och ting numera, och svårt att orka med. Och nu, när jag dessutom har två bloggar, så är det verkligen svårt att hinna med. Jag skriver nu även på http://rhetorica-galactica.bloggplatsen.se/ , som är en "publik"...

Av /A - 22 juli 2011 04:12

Jag har ju sovit hela dagen, så nu inatt har det inte blivit mycket sömn. Istället har jag repat upp mohairtröjan jag stickade i vintras, som blev på tok för stor, och börjat sticka den i en storlek mindre, i sällskap av fjärde säsongen av Sex and th...

Av /A - 21 juli 2011 19:14

Så. Idag blev jag opererad. Sov inte särskilt mycket inatt, var så rädd att försova mig, så jag har vilat mycket idag. Fick vänta ända till kl 11 innan det blev min tur, så jag sov större delen av förmiddagen efter att jag hade fått en säng. Sen sov ...

Av /A - 20 juli 2011 20:09

Imorgon är det dags. Då ska jag in på Ackis tidigt på morgonen för en mindre operation, där de ska gå in i livmodern och ta prover inuti livmodern samt livmoderhalsen för att utesluta cancer. Det känns rätt så lugnt fortfarande och just nu är det job...

Ovido - Quiz & Flashcards