Direktlänk till inlägg 25 april 2011

Karma

Av /A - 25 april 2011 19:05

Det är dags att ändra min karma. Från fattig, skuldsatt student till framgångsrik, ekonomiskt oberoende yrkeskvinna. Eller så.


Jag känner mig lite starkare idag. Kan inte riktigt förklara på vilket sätt, men jag känner mig iaf inte så "spunklös" som innan (sluta fnissa, M!  ). 

Barnen har åkt till sina fäder, och jag är barnledig i ett par veckor. Och luspank efter all mat som inhandlades till påskhelgen. Det sistnämnda känns faktiskt riktigt öken just nu. Jag är så trött på att aldrig ha pengar. Det är hög tid att ändra på det. Jag har ägnat ett par timmar åt att titta på Sex and the City, och jag kan inte låta bli att längta efter att ha de ekonomiska möjligheterna att gå ut och ta en drink om och när jag har lust, eller att köpa ett par nya skor.


En annan sak som slår mig är att min personliga mr Big är min första exmake. Go figure. Tror dock inte det blir samma happy ending i det här fallet som det blir för Carrie, som till sist gifter sig med Big och sen förmodligen lever happily ever after. Men det där skruvade bandet kommer vi nog alltid ha till varandra, min Big och jag.


Just idag är jag jättetrött på att bo trångt, att det alltid blir så stökigt eftersom saker och ting inte har någonstans där de hör hemma. Jag är utled på mina billiga Billy-bokhyllor och jag önskar mig fina, bländvita sängkläder. Och en ny säng.

Jag antar att jag någonstans har börjat tröttna på mitt budget-leverne. Trött på att spara precis allt utifall att. Jag har rensat ur hur mycket som helst de senaste åren, men jag ska baske mig fortsätta rensa. Slänga gammalt skräp som bara ger dålig karma genom att just ligga och skräpa överallt. Jag kan säkert slänga ännu mer kläder. Och ungarnas leksaker - det finns flera flyttkartonger fulla med grejer. Större delen av det hamnar bara på golvet i en hög när de gräver igenom sina lådor. Och alla mina pysselgrejer kan nog också minskas en hel del på.


Jag vill ha rent. En ny start. Ny karma.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av /A - 1 januari 2012 10:48

Kära blogg, jag vet att jag har försummat dig under lång, lång tid. Men jag har liksom inte haft varken ork eller lust att skriva på länge.   2011 var ett tungt år. Gick tillbaka igår och skummade igenom gamla inlägg, och såg hur året utvecklade ...

Av /A - 2 augusti 2011 21:32

Jag har både svårt att hinna med saker och ting numera, och svårt att orka med. Och nu, när jag dessutom har två bloggar, så är det verkligen svårt att hinna med. Jag skriver nu även på http://rhetorica-galactica.bloggplatsen.se/ , som är en "publik"...

Av /A - 22 juli 2011 04:12

Jag har ju sovit hela dagen, så nu inatt har det inte blivit mycket sömn. Istället har jag repat upp mohairtröjan jag stickade i vintras, som blev på tok för stor, och börjat sticka den i en storlek mindre, i sällskap av fjärde säsongen av Sex and th...

Av /A - 21 juli 2011 19:14

Så. Idag blev jag opererad. Sov inte särskilt mycket inatt, var så rädd att försova mig, så jag har vilat mycket idag. Fick vänta ända till kl 11 innan det blev min tur, så jag sov större delen av förmiddagen efter att jag hade fått en säng. Sen sov ...

Av /A - 20 juli 2011 20:09

Imorgon är det dags. Då ska jag in på Ackis tidigt på morgonen för en mindre operation, där de ska gå in i livmodern och ta prover inuti livmodern samt livmoderhalsen för att utesluta cancer. Det känns rätt så lugnt fortfarande och just nu är det job...

Ovido - Quiz & Flashcards