Direktlänk till inlägg 30 december 2008

Jakten på Spindelmannen.

Av /A - 30 december 2008 21:16

Idag har jag varit utanför dörren. Två gånger. I kylan. Bara en sån sak. Trots att det inte blåser, så har de åtta minusgraderna vi haft idag känts mera som 28 minusgrader. Brrrrr!


Åkte iaf ut och handlade lite förnödenheter idag. Eller ja...stearinljus, diskborste och knappar kanske inte räknas som förnödenheter iofs. Men ändå. Tog även en sväng på Barnens Hus, i ett nytt försök att hitta något Spindelmannen-relaterat i födelsedagspresent åt yngsta sonen. Har tidigare varit dit och tittat på deras Spindelmannen-dräkter, men de fanns tyvärr bara i storlekarna 1-3 år, och 6-10 år. Minstingen, som fyller 3, är stor för åldern, så minsta storleken går bort direkt, och den stora blir alldeles för stor. Jag beslöt att satsa på en leksak istället, men fann att det var väldigt tunnsått med sådant nu för tiden. Väggdekorationer, sänglampor och pistoler som sköt nåt gegg som skulle likna spindelnät fanns det, men i övrigt hade de enbart én enda leksak där det faktiskt ingick en Spindelman. Det fick bli den, trots att jag tyckte priset var lite smått hutlöst. 199 kr för en liten leksak som bestod av en batteridriven bil och en Spindelmannen-figur. Man kan ju tycka att batterierna borde ingå då åtminstone.


Nåja, jag har iaf fått fixat födelsedagspresenter åt gossen, det är huvudsaken. Ska bara sy i knapparna i hans tröja, och sedan slå in den och leksaken. Alvin-filmen är för länge sedan inslagen. Tror nog gossen blir riktigt nöjd med sina presenter, faktiskt. Nu ska jag bara lista ut hur jag kan få till en Spindelmannen-tårta också, för det tror jag han skulle gilla. Får inventera mina karamell-färger, och se om det finns nåt rött och blått kvar. Svart ska jag ha iaf, om den inte torkat.


Idag mår jag ganska bra. Inser även att jag inte har mått sådär himla bra på ett tag, nu när man känner skillnaden. Dock har jag dragits med en envis huvudvärk det senaste dygnet, vilket är lite irriterande. Spänningar i nacken och axlarna...får jämt det när jag inte mår riktigt hundra. En massage skulle helt klart sitta fint nu. Lär nog inte bli så mycket pluggande ikväll heller, utan jag ska försöka få spänningarna att släppa istället och komma i säng i vettig tid, så att jag är pigg i morgon. Har lovat mig själv filmkväll i morgon kväll (fick mitt filmpaket idag), men förutsättningen är att jag pluggar under dagen. Disciplin, för bövelen!  I morgon ska IT-kursen avslutas, och hör sen!


I övrigt blir det en lugn och stillsam nyårsafton. Skulle ha varit iväg på bröllop, men kommer avstå från det. Inga raketer blir det heller, ety jag inte är alldeles förtjust i dylika saker. Fina att titta på, men fulla folk som håller på med explosiva saker har jag synnerligen dåliga erfarenheter av, så jag brukar undvika att befinna mig i närheten av folk som skjuter upp raketer numera. 


Idag fick jag brev om att jag är antagen till Kandidatprogrammet i retorisk och litterär kommunikation. Visst låter det fancy? Om jag nu blir kvar i Uppsala (man kan ju aldrig så noga veta med mig) och går klart den utbildningen, så kommer jag alltså ha en...hm...vad blir det? Fil.kand? Nåt sånt iaf. En fil.kand i litterär kommunikation. Vilket i praktiken innebär att jag är certifierad skribent - haha! Jag kan även jobba på t.ex bokförlag.

Men det finns även andra möjligheter. T.ex möjligheten att studera klart samma eller liknande kandidatprogram på annan ort. Jag skulle rent hypotetiskt kunnat ha tittat lite snabbt på vad som finns för möjligheter på den punkten. Inget planerat, just keeping my options open, you know. Någon form av kandidatexamen lär det nog bli iaf...vill gärna ha en utbildning att luta mig mot sen, när jag nu påbörjat hela det här studieprojektet.


I övrigt är det inte mycket att rapportera från min kant. Har bokat in en fika med min favoritbusschaufför/trubadur framöver, och han hade vänligheten att poängtera att han inte hade några baktankar med det. Sånt uppskattar jag. Vi har aldrig varit annat än vänner, men har oftast bara setts ute på stan och så, så att han kommer hem till mig blir ju ett steg vidare, så att säga. Så det kändes bra att han sa sådär. Inte för att jag var orolig innan heller, för jag känner honom inte som den sortens kille, men det är ändå bra att ha det uttalat, tycker jag. Han är lyckligt gift på sin kant, och jag är...ja, jag vet inte riktigt vad jag är egentligen. Nån sorts semisingel-men-dejtar-någon-och-är-inte-intresserad-av-andra. Typ. Jag brukar kalla mig ensamstående istället för singel iaf, för säger jag att jag är singel, så verkar det bara som jag är tillgänglig. Och det är jag inte. Multitasking i all ära, men att dejta mer än én åt gången gör jag inte. Även om nu det nu är långt emellan de där dejterna.


Nä, pojkar och flickor, nu ska jag umgås med äldsta sonen och min stickning en stund, och klura på varför i hela friden jag inte kan få wep-nyckeln att fungera på hans DS. Eller rättare sagt varför jag inte kan få hans DS att kommunicera med routern, till trots för korrekt wep-nyckel. 


Be well, och kramas i trafiken! :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av /A - 1 januari 2012 10:48

Kära blogg, jag vet att jag har försummat dig under lång, lång tid. Men jag har liksom inte haft varken ork eller lust att skriva på länge.   2011 var ett tungt år. Gick tillbaka igår och skummade igenom gamla inlägg, och såg hur året utvecklade ...

Av /A - 2 augusti 2011 21:32

Jag har både svårt att hinna med saker och ting numera, och svårt att orka med. Och nu, när jag dessutom har två bloggar, så är det verkligen svårt att hinna med. Jag skriver nu även på http://rhetorica-galactica.bloggplatsen.se/ , som är en "publik"...

Av /A - 22 juli 2011 04:12

Jag har ju sovit hela dagen, så nu inatt har det inte blivit mycket sömn. Istället har jag repat upp mohairtröjan jag stickade i vintras, som blev på tok för stor, och börjat sticka den i en storlek mindre, i sällskap av fjärde säsongen av Sex and th...

Av /A - 21 juli 2011 19:14

Så. Idag blev jag opererad. Sov inte särskilt mycket inatt, var så rädd att försova mig, så jag har vilat mycket idag. Fick vänta ända till kl 11 innan det blev min tur, så jag sov större delen av förmiddagen efter att jag hade fått en säng. Sen sov ...

Av /A - 20 juli 2011 20:09

Imorgon är det dags. Då ska jag in på Ackis tidigt på morgonen för en mindre operation, där de ska gå in i livmodern och ta prover inuti livmodern samt livmoderhalsen för att utesluta cancer. Det känns rätt så lugnt fortfarande och just nu är det job...

Ovido - Quiz & Flashcards