Inlägg publicerade under kategorin Sockclub 2011

Av /A - 27 februari 2011 20:22

Februari-sockorna stickades färdigt för några dagar sedan, och igår tog jag mig i kragen och fäste alla trådar. De är än så länge oblockade, men ändock färdiga. Och så här ser de ut:


Februari-sockor, och även dessa hade en helt underbar passform, precis som januari-sockorna. Och på tisdag är det dags för ett nytt paket!   

Av /A - 1 februari 2011 10:48

Äntligen var det dags för andra paketet i min självpåtagna sockklubb!   Och redan nu, vid andra månaden, hade jag hunnit glömma vad bonuspaketet var, och jag var inte säker på vilket mönster och garn jag hade valt till den här månaden. Det stod mellan två olika alternativ - och jag trodde fel i den frågan kan jag meddela   Med andra ord kommer överraskningen bli allt större för varje månad som går.


Februari-paket.


Vad var det nu i de här paketen då, tro?


Aaah! Mera tjocka, gosiga raggsockor med flätmönster och Paolo Coelho's bok "Brida" - nice!   

Av /A - 26 januari 2011 15:49

Så där ja. Ytterligare tre sockklubbspaket är klara, och det fjärde och sista saknar bara garnet, sen är det klart också! Wohoo!   


Sockklubben är nästan komplett! Bara fjärde paketet (Augustipaketet i bakgrunden till höger) saknar garnet, sen är allt klart!

Av /A - 26 januari 2011 09:06

Första paret är klara sedan några dagar tillbaka, och jag har praktiskt taget bott i dem sedan dess. Underbar passform, sååå varma och sköna (utan att vara för varma).


I give you - Januarisockorna!:


 


 


Idag ska jag nog pallra mig iväg och köpa några garnnystan till, om de förkylda och krassliga barnen orkar med en liten promenad (garnaffären ligger typ 10 minuter härifrån), så att jag får göra klart ett paket eller två till. Det återstår bara fyra paket nu, och jag kan glatt meddela att jag redan börjat glömma vad som finns i alla paket!   Och då har inte ens första månaden tagit slut än. Kan bli riktigt skoj ju längre fram på året man kommer   

Av /A - 19 januari 2011 12:03

Så har jag dragit igång årets självpåtagna sockklubb   Först ut är ett par varma, gosiga raggsockor med flätmönster i Karisma - vars färg passar utmärkt ihop med min julklappströja, har jag insett! (Update om den kommer snart, för övrigt).


 

Januari-raggsockor.


Bilden ovan blev inte jättebra, men det där är iaf månadens paket. I skrivande stund har jag faktiskt färdigställt den första raggsockan och påbörjat den andra, så det är en snabb stickning trots alla flätor. Och bonuspaketet denna månad är alltså Katerina Janouch's Dotter önskas, som jag försöker hinna läsa lite vid sidan om allting annat (jag har bland annat som "nyårslöfte" att försöka hinna nöjesläsa lite också, och inte bara förkovra mig i studielitteratur).


Igår passade jag även på att göra klart två till av årets sockklubbspaket, så nu är det bara fem kvar innan alla är klara   


Sockklubbspaket.

Ovido - Quiz & Flashcards